امام جمعه مشهد پیاده روی اربعین امسال را نماد تقابل اسلام حسینی و آمریکایی دانست و اسلام واقعی را مظهر مودت و دوستی عنوان کرد.

اربعین تقابل اسلام حسینی و اسلام آمریکایی بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهری رضوی پیاده روی اربعین را تقابل اسلام حسینی و اسلام آمریکایی دانست و گفت: راه پیمایی امسال اربعین ثابت کرد اسلام حسینی مظهر مودت و دوستی و مهربانی است .

آیت الله سید احمد علم الهدی مراسم اربعین امسال را از بین برنده سه انحراف فکری رایج برشمرد و افزود:  جریانهای سیاسی که از بین رفتن مرجعیت روحانیت و دین در دنیای امروز را ترویج می کنند و برای سیطره سیاسی خود معیارهای هنری و مرسوم دنیا را تبلیغ می کنند بدانند اربعین نشان داد هیچ قدرتی با عظمت ار از اسلام و دین در امروز دنیا مرجعیت ندارد.

وی به برپایی موکبهای اروپاییان در اطراف کربلا اشاره و تصریح کرد: از بین رفتن دین و روحانیت رویایی است که عده ای برای رسیدن به مطامع سیاسی در سر می پرورانند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری مساله از بین رفتن دین و تضعیف اسلام در جامعه امروز را تکذیب و تاکید کرد: برپایی مراسم اربعین امسال در طول تاریخ بی سابقه بوده و بیانگر قوت و اقتدار شیعه و اسلام است.

آیت الله علم الهدی با انتقاد از مسئولینی که در جایگاه های فرهنگی کشور راه جذب جوانها به دین را تسامح و تساهل دینی می دانند، گفت: افزایش شرکت کنندگان در اربعین امسال ثابت کرد راه جذب جوانان به دین حسینی کردن آنها است .

وی بر ضرورت آشنا کردن جوانان با اهل بیت تاکید کرد و افزود: جوانی که با تسامح دینی جذب دین شود، پا روی دین گذاشته است.

امام جمعه مشهد همچنین در خطبه های اول نماز، به تفسیر آیه ای از سوره انسان پرداخت و گفت: سوره انسان به مولفه های انسان الگویی قران اشاره کرده و وفای به نذر و خوف از قیامت را دو مولفه انسان قرآنی می داند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه خوف از قیامت و شروری که روز قیامت احاطه کرده، دو گونه است، افزود: بخشی از شری که روز قیامت به آن توصیف شده معلول و تجسم گناهان و فسق و فجور انسان است و بخشی از آن به حوادث طبیعی نابودی دنیا بر می گردد.

وی به تفسیر این آیه از زبان پیغمبر اکرم اشاره کرد و گفت: پیغمبر فرمودند در روز قیامت جهنم را همچون شتری به موقف می آورند بگونه ای که گردن شتر همه انسانها را احاطه می کند و پل صراط بر آن بنا می شود و هر که بتواند از پل صراط عبور کند نجات یافته و مابقی در جهنم خواهند ماند.

امام جمعه مشهد افزود: در این هنگام عده ای به سراغ موالیان خود در دنیا می شتابند که همراه آنان از صراط عبور کنند در حالیکه جلوشان گرفته می شود و برگردانده می شوند.

آیت الله علم الهدی شرایط سخت قیامت را دلیل دعاهای امام سجاد(ع) و گریه های ایشان دانست و ابراز امیدواری کرد روز قیامت دست شیعیان از دامن اهل بیت کوتاه نباشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.