لرستان؛

دانشگاه عرصه بازی‌ها سیاسی نشود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: نباید دانشگاه به عرصه بازی های سیاسی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: امام حسین(ع) در لحظات آخر عمر مبارک اشان فرمودند: ای بندگان خدا از خداوند متعال بترسید و از دنیا دوری کنید، دل به دنیا نبندید که اگر بنا بود دنیا برای کسی باقی بماند و یا فردی برای دنیا باقی بماند پیامبران الهی سزاوارتر از همه بودند.

وی افزود: از این سخن امام حسین(ع) معلوم می شود که دنیا هر چیز تازه ای را کهنه می کند و هر نعمتی را از بین می برد و تنها چیزی که برای انسان باقی می ماند تقوا است.

*راهپیمایی اربعین بار دیگر عظمت اسلام را به نمایش گذاشت

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امسال اربعین حسینی شور و حال خاصی داشت، گفت: به تعبیر زیبا و بلند رهبر معظم انقلاب اربعین همایش عشق و ایمان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه حضور میلیون ها زائر عاشق با پای پیاده در کربلا کنگره عظیم اسلامی را تشکیل داد، تصریح کرد: این همایش عظیم میلیونی هیچ سابقه و نظیری نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه حضور میلیون ها مسلمان در راهپیمایی اربعین بار دیگر عظمت اسلام و عظمت اتحاد اسلامی را به نمایش گذاشت، افزود: همه مسلمانان در این راهپیمایی آمدند و ثابت کردند که می خواهند راه امام حسین(ع) را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه حضور اقلیت های مذهبی در راهپیمایی اربعین ثابت کرد که این اجتماع بالاتر از وحدت اسلامی است، اظهار داشت: اجتماع عظیم میلیونی مسلمانان و اقلیت های مذهبی، وحدت بر محور توحید را نمایش داد.

*تداوم راه سیدالشهدا(ع) راه نجات بشریت است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه پیام اربعین توحید، دعوت به توحید و دوری از شرک، مبارزه با ظلم و ظالم و استکبار جهانی بود، تصریح کرد: مهمترین پیام پیاده روی اربعین این بود که راه نجات بشریت تداوم راه امام حسین(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه این تداوم راه امام حسین(ع) بر محور توحید، وحدت کلمه و اتحاد است، افزود: پنجشنبه ۲۸ صفر رحلت پیامبر گرامی اسلام است که در این روز نیز باید پیام اربعین که وحدت کلمه و توحید است را دنبال کنیم.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه سیره پیامبر مکرم اسلام نیز حفظ ایمان، وحدت و همدلی مسلمانان است، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام مسلمانان را یکپارچه و از تفرقه دور کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه آنچه که امروز مهم و ضروری است پیروی از سیره پیامبر گرامی اسلام است، تصریح کرد: امروز شرایط ایجاب می کند که وحدت داشته باشیم چراکه وحدت امت اسلامی زمینه ساز وحدت حکومت اسلامی است و سبب ریشه کن کردن ظلم و ظالم می شود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت سبب عزت امت اسلامی می شود، افزود: در روز پنجشنبه ۲۸ صفر خواندن زیارت پیامبر اکرم(ص) از راه دور که در مفاتیح الجنان آورده شده است را نباید فراموش کنیم.

*مهمترین ویژگی جنبش دانشجویی استکبار سیزی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود به ۱۶ آذر ماه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: این روز نماد استکبار ستیزی دانشجویان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه در این روز شاهد حرکت دانشجویان بر ضد آمریکا و استکبار جهانی بودیم، تصریح کرد: این حرکت ایستادگی دانشجویان در برابر آمریکا بود و این خصوصیت تا به امروز نیز باقی مانده و حفظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی جنبش دانشجویی استکبار سیزی است، افزود: رهبر فرزانه انقلاب انتظاراتی از دانشگاهیان دارد که حفظ حالت آرمان گرایی دانشجویان یکی از این انتظارات است.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه دانشجو و فضای دانشگاه همیشه باید زنده و با نشاط بماند، گفت: دانشجو همواره آرمان گرا است و چیزهای خوب را می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه امروز در برابر دو جنگ نرم و اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: دانشجویان در جنگ نرم وظیفه دارند معرفت و شرح صدر سیاسی خود را بالا ببرند تا بتوانند هم از نظر اعتقادی و هم از نظر سیاسی ایستادگی کنند.

*حراست از دانشگاه در برابر بازی های سیاسی وظیفه دانشجویان است

وی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی نیز دانشجویان وظیفه دارند ایده اقتصاد مقاومتی را با زبان دانشگاهی تشریح کنند، افزود: تولید علم، نهضت نرم افزاری و حراست از دانشگاه در برابر بازی های سیاسی به خصوص در دوره انتخابات از دیگر وظایف و انتظارات از دانشجویان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه نباید دانشگاه میدان اردوکشی سیاسی شود، اظهار داشت: نباید دانشگاه که فضای علم و پژوهش است تبدیل به عرصه بازی های سیاسی و جریان های حزبی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: آنچه که پیشرفت ایران اسلامی را تضمین می کند تولید علم و اندیشه است.
وی در ادامه با اشاره به چهارشنبه ۲۷ صفر روز وقف و آغاز هفته وقف گفت: یکی از احکام اسلام وقف است که منشاء پایان ناپذیری برای ترویج دین و مکتب اهل بیت(ع) است.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه اسلام، دین و سیدالشهدا که سرمایه ماست به برکت وقف به دست ما رسیده است، تصریح کرد: باید راه های ترویج فرهنگ وقف را دنبال کنیم و به دنبال موقوفات جدید باشیم.

*پرونده حقوق بشر در دنیا سیاه است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به پنجشنبه ۱۹ آذر ماه روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب جمله کلیدی دارند که می فرمایند: منطق غرب پول و زور است و در منطق غرب حقوق بشر و کرامت انسانی معنا ندارد.

وی با بیان اینکه امروز حقوق بشر به شکلی شده که دنیا از این کلمه متنفر شده است، تصریح کرد: حقوق بشر امروز اهرم فشار برای آمریکا و استکبار شده و علیه هر کشوری که بخواهد آن را به کار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در شورای امنیت چند کشور حق وتو دارند، افزود: اگر حقوق بشر در آمریکا نقض شود کسی حرفی نمی زند و اگر هم بگویند آن را وتو می کنند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه رفتار دوگانه غرب در رابطه با حقوق بشر باعث شده تا پرونده حقوق بشر در دنیا سیاه باشد، اظهار داشت: زمانیکه در غرب یک ضد انقلاب و فاسد کشته می شود حقوق بشر مطرح می شود اما در کشورای فلسطین، یمن، لبنان و ... حقوق بشر مطرح نمی شود.

وی یادآور شد: آنچه که مستضعفان عالم به آن چشم دوخته اند اسلام ناب و حقوق بشر اسلامی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.