کارهایی که از طرف بعضی مجموعه‌های فرهنگی صورت می‌گیرد، قابل تقدیر است. به طور کلی وضعیت فرهنگی در کشور چندان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیداحمد معصومی نژاد، کارگردان مستند «کبوتر حرم» در گفتگو با «عمار فیلم» با اشاره به شرکت این اثر در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: شهید غلامعلی رجبی از مداحان زمان دفاع مقدس بود که احساس می‌کردم که این مداح شهید، می‌تواند به عنوان الگویی برای جامعه مداحان کشور باشد چراکه علاوه بر اینکه از هم محلی‌های من بود رفتار و شخصیت‌شان هم موجب شده بود، ارادت خاصی به ایشان داشته باشم.

معصومی نژاد افزود: افرادی هم که این شهید با آن‌ها ارتباط داشته‌اند، مثل شیخ حسین انصاریان، سعید حدادیان، حاج منصور ارضی و حجت الاسلام پناهیان چهره‌های معروفی بودند و خاطرات خوبی از این شهید داشتند، به طور مثال سعید حدادیان هم در نوحه معروفش(این رفیقم که می‌بینی، غلامعلی نوحه خونه ...) به شهید رجبی اشاره می‌کند، بنابراین احساس کردم که می‌شود درباره شهید، فیلم تولید کرد.

کارگردان مستند «کبوتر حرم» که پیش از این، کتاب یادگاران 24 را هم درباره شهید رجبی به نگارش درآورده است، تاکید کرد: وقتی برای حمایت از ساخت مستند به نهادهای مختلف مراجعه کردم با دلایلی مثل اینکه این شهید به ما ربطی ندارد یا در اولویت ما نیست، حاضر به حمایت نشدند، به همین خاطر با هزینه شخصی کار را ادامه دادم و پس از پایان هم به موسسه روایت فتح ارائه کردم که تاکنون چند باری هم در تلویزیون پخش شده است.

معصومی نژاد با اشاره به این که بیش‌تر حوزه فعالیتش در زمینه دفاع مقدس است، اظهار داشت: من تلاش می‌کنم اگر کاری درباره شهدا صورت می‌دهم به صورت جامع و کامل باشد، به همین خاطر هم به جز ساخت مستند  و نوشتن کتاب درباره شهید رجبی، نرم افزار مولتی مدیا شامل عکس‌ها، فیلم‌ها و ... شهید را هم کار کرده‌ام تا بعد از 27 سال فراموشی، این شهید بزرگوار را معرفی کنم. 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب فرهنگی کشور تصریح کرد: کارهایی که از طرف بعضی مجموعه‌های فرهنگی صورت می‌گیرد، قابل تقدیر است اما به طور کلی وضعیت فرهنگی در کشور چندان مناسب نیست، اعتقاد دارم در بدنه فرهنگی کشور، برخی سعی دارند نیروهای فعال و ارزشی را کنار بگذارند.

وی ادامه داد: اگر فیلمی مطابق با فرهنگ مردم باشد حتما مورد استقبال قرار می‌گیرد و دلایلی مثل هزینه زیاد، درست نیست چراکه مردم همین پول را در جاهای دیگر هزینه می‌کنند.

وی که از ابتدا با جشنواره عمار ارتباط داشته، تصریح کرد: معمولا جشنواره‌ها بعد از مدتی دچار افت می‌شود و به تدریج کمیت جای کیفیت را می‌گیرد، ولی درباره عمار تاکنون این طور نشده است و کار بجایی رسیده است که رسانه‌ ملی هم درباره آن، برنامه اختصاصی می‌گذارد.

معصومی‌نژاد افزود: این موضوع که می‌بینیم حتی در یک روستا هم درباره فیلم‌های عمار حرف می‌زنند، از نتایج اکران‌های مردمی است، البته ارتباط بین این فعالان و جشنواره نباید محدود به اکران فیلم باشد و باید علاوه بر آن، آموزش را هم مدنظر قرار داد.

معصومی‌نژاد در پایان درباره کارهای آتی خود بیان کرد: کتابی درباره شهید عیسی‌پور که از هم‌محل‌هایم بوده است نوشتم و مراحل تولید مستند آن هم شروع شده است، کار دیگرم هم،  انیمیشنی 10 قسمتی درباره داستان‌های شهداست که قصد دارم برای پخش در هفته دفاع مقدس آماده کنم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.