با توجه به هوای سرد حاکم بر جو منطقه و ریزش برف در نواحی کوهستانی و گردنه های استان ،اداره کل هواشناسی استان لرستان برای دو روز آینده نسبت به پدیده یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کارشناس اداره هواشناسی لرستان گفت: از فردا با ورود سامانه بارشی فعال بر آسمان استان لرستان، بارندگی همراه با رعد و برق، ورزش نسبتا شدید باد،کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر از پدیده های غالب استان هستند.

اکبری افزود :این سامانه همراه با هوای سرد منجر به بارش برف در اکثر نفاط استان به ویژه در نواحی سردسیر و ارتفاعات خواهد شد و بارش های باران طی روز یکشنبه از شدت قابل ملاحظه ای برخوردار خواهند بود که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی لرستان گفت: با توجه به هوای سر حاکم بر جو منطقه و ریزش برف در نواحی کوهستانی و گردنه ها، پدیده یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها و اختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود که توصیه می شود جهت کاهش خسارت احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی افزود: در روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش قابل ملاحظه دما ی صبحگاهی در اکثر نقاط استان محسوس است.

وی گفت: کمترین دمای استان برای امروز مربوط به الشتر با منفی سه درجه بوده است و دمای امروز شهرستان خرم آباد نیز منفی یک درجه بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه دمای هوا در مقایسه با سال های قبل در این موقع از سال تغییر چندانی نداشته است گفت: دمای امروز شهرستان خرم آباد در مقایسه با سال گذشته در همین روز تفاوت یک درجه ای دارد و کمترین دمای استان در سال گذشته در همین روز برای شهرستان الشتر همانند امسال منفی سه درجه بوده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: وقوع ، پدیده ، یخبندان ، لرستان ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.