معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت و فرصت مناسبی برای فروش و صادرات آرد به کشورهای همسایه را دارد.

ظرفیت خوب سیستان و بلوچستان را برای فروش و صادرات آردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی قنبری در بازدید از کارخانه تولید آرد شهرستان خاش اظهار کرد: بهره گرفتن از ظرفیت های مرزی سیستان و بلوچستان به رونق تجارت و صادرات کالا کمک می کند.

وی بیان کرد: کارخانجات آرد در سیستان و بلوچستان با گندم امانی تحویل شده به شرکت بازرگانی دولتی می توانند برای تولید آرد، فروش و صادرات آن اقدام کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کارخانه های این استان ظرفیت تولید افزون بر80 هزار تن آرد با کیفیت را دارند که اکنون تنها از یک سوم ظرفیت آن بهره گرفته می شود.

قنبری اظهار داشت: با توجه به شرایط همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان می توان از ظرفیت تولید آرد استان برای رونق بخشیدن به بخش صادرات قانونی استفاده کرد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی گفت: بندر چابهار به سبب دسترسی به آب های آزاد بهترین منبع برای تامین گندم و صادرات به کشورهای همسایه محسوب می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.