مقامات آمریکایی تصریح کردند یکی از عاملان تیراندازی کالیفرنیا، از طریق فیسبوک با سرکرده گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "تم 24"؛ مقامات آمریکایی اعلام کردند حمله مسلحانه روز چهارشنبه در کالیفرنیا را به عنوان پرونده‌ای تروریستی در دست بررسی قرار داده‌اند و تأکید کردند "تاشفین مالک" -یکی از عاملان زن این عملیات- از طریق فیسبوک با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

"جیمز کومی" -مدیر دفتر تحقیقات فدرالی آمریکا- در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: "بر اساس تحقیقات جاری، بازسازی صحنه جنایت انجام خواهد شد و با این پرونده به عنوان پرونده‌ای تروریستی برخورد می‌شود. تاکنون دلیل قاطعی وجود نداشته است که آیا قاتلان جزئی از یک گروه بزرگ بوده‌اند و یا اینکه جزء گروهکی خّرد هستند."

علاوه براین، "دیوید بودچ" مسئول "اف بی ای" در لس‌آنجلس تصریح کرد: "مسئولان ما مدارکی دارند که ثابت می‌کند عملیات "سان برناردینو"، عملیاتی از پیش طراحی شده بوده و "تاشفین مالک" از طریق فیسبوک با "ابوبکر بغدادی" -سرکرده گروه تروریستی داعش- بیعت کرده است.

گفتنی است مالک و "فاروق" -همسر آمریکایی او- یکی از مراکز خدمات اجتماعی شهر "سان برناردینو" در ایالت کالیفرنیا هدف قرار دادند و به دنبال 14 نفر کشته شدند. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار