نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر شورای حکام برای بسته نشدن پرونده PMD پنجره کوچکی را نیز باز بگذارد، اجرای برجام را متوقف می‎کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین سبحانی‌نیا نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نطق میان‌دستور خود با عرض تسلیت به مناسبت اربعین و ایام سوگواری پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: اربعین ریشه در مبعث، غدیر و عاشورا دارد، اربعین نهضت جاودانه امام حسین (ع) است که روز به روز گسترش پیدا می‌کند.

نماینده مردم نیشابور بیان کرد: امسال حدود 27 میلیون عاشق از سرتاسر دنیا برای تجدید میثاق به کربلای معلی رفتند و با کمترین مشکل در حال برگشت هستند و از ملت عراق نیز قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: پس از چند هفته انتظار گزارش آقای آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درباره موضوع PMD به شورای حکام ارائه شد و در بند 88 این گزارش تصریح می‌کند که نشانه‌ای از فعالیت مشکوک در برنامه هسته‌ای ایران بعد از سال 2000 و 2009 وجود ندارد و موضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص در عالی‌ترین سطوح کشور بسیار شفاف، روشن و قاطع اقدام شده است.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: اگر شورای حکام حتی پنجره کوچکی را برای بسته نشدن پرونده PMD باقی بگذارد، اجرای برجام را متوقف خواهیم کرد، لذا شورای حکام و کشورهای 1+5 با توجه به این گزارش باید PMD یا برجام را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اولین بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از نطنز در راستای وظیفه‌ای که مجلس شورای اسلامی برعهده این کمیسیون گذاشت، در هفته گذشته انجام شد و در آینده نیز از سایت فردو و آب سنگین اراک بازدید خواهیم داشت. پس از دریافت گزارش از وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های مربوطه نتیجه را به استحضار مجلس خواهیم رساند.

سبحانی نیا در رابطه با  16آذر روز دانشجو نیز تصریح کرد: روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای این روز و همه شهدای سرتاسر کشور اسلامی را گرامی می‌دارم و بر حفظ نقش سازنده آنان و روحیه انقلابی و استکبارستیزی و تلاش برای توسعه همه‌جانبه کشور تاکید می‌کنم.

وی در پایان در طی تذکری از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی انتخابات گفت: از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی انتخابات می‌خواهم در خصوص تبلیغات زودهنگام و هزینه‌های بسیار بالا و منشاء نامشخص و ناسالم برخورد جدی به عمل آورد.

انتهای پیام/
                          برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار