مدیرکل کمیته امداد کردستان از تعمیر و بهسازی192 مورد مسکن مددجویان زیرپوشش این نهاد با صرف اعتباری بالغ بر 384 میلیون تومان طی هشت ماهه امسال تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،قنبر موسی‌نژاد، در جلسه بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان استان کردستان در سنندج گفت: ایجاد بسترهای توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است که احداث و بازسازی مسکن مددجویی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بحث بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان در روستاهای استان در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی به همت این نهاد و حمایت بانک‌های عامل صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه پیش‌بینی این نهاد بهسازی و مقاوم‌سازی 527 واحد مسکن مددجویی در روستاهای استان در سال‌جاری بوده است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 27 مددجو موفق به دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی شده‌اند.

موسی‌نژاد بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی کردستان در بحث اعطای تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات امدادی و محل حساب 100 امام با سرانه هر خانوار پنج میلیون تومان در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن استان ورود پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در مورد اقدامات کمیته امداد کردستان در زمینه احداث مسکن برای مددجویان شهری این نهاد در استان، گفت: هدف‌گذاری این نهاد در بحث مسکن مددجویان شهری تا پایان امسال ساخت 244 مورد بوده است.

موسی نژادگفت: از ابتدای امسال تا کنون 34 مورد از این تعداد با سرانه 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات امدادی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه طی هشت ماهه امسال تا کنون 192 مورد مسکن مددجویان زیرپوشش این نهاد با صرف اعتباری بالغ بر 384 میلیون تومان و میانگین سرانه هر خانواده 2 میلیون تومان تعمیر و بهسازی شده است، گفت: برای 132 مسکن و محل کار مددجویان زیرپوشش این نهاد نیز فضای بهداشتی مناسب احداث شده است.

موسی‌نژاد از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان به بحث احداث، مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن مددجویان زیرپوشش این نهاد در شهرها و روستاهای استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: تاکنون 900 میلیون تومان از این میزان در راستای احداث و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان بیان کرد: سه هزار و 200 خانواده مددجوی زیرپوشش کمیته امداد کردستان که 90 درصد آنها جزء مددجویان شهری هستند فاقد مسکن بوده و برای تامین اجاره بهای مسکن با محدودیت‌ها و مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی گفت: یک‌هزار خانواده با سرپرست زن در استان فاقد مسکن بوده و احداث مسکن برای این خانواده‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است.

موسی نژاد در پایان گفت: در حوزه احداث مسکن شهری برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در صورت تامین اعتبار از سوی دولت تا پایان سال تعداد مسکن پیش‌بینی شده عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.