مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: تا پایان آبان ماه امسال 98درصد از خانواده های شهری وروستایی استان همدان از نعمت گاز بهرمند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مهدی مهدوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران گفت:شرکت ملی گاز ایران در سال 44 یه عنوان شرکت ملی در وزارت نفت تاسیس شد و خدمات گاز رسانی را در کشور را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه 29 شهر واقع در 9شهرستان همدان از نعمت گاز برخوردار هستند و از تعداد یک هزارو82 روستای استان نیز از گاز طبیعی بهره مند شده اند افزود: هم اکنون عملیات گاز رسانی در 87 روستای دیگر استان ادامه دارد که در این باره نرخ کل جمعیت بهرمند از گاز طبیعی در استان همدان به 5/98درصد رسیده است.

مهدوی میزان گاز مصرفی استان همدان را به طور متوسط 11 میلیون متر‌مکعب در روزاعلام کرد واظهار داشت: این میزان در فصل سرد زمستان به بیش از 13 میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: امسال 380 کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان انجام شده است همچنین 5هزارو900 مورد انشعاب در استان نصب شده و14 هزارو615 مورد اشتراک به تعداد مشترکان نیزافزوده شده است.

مهدوی با بیان اینکه 96.1 درصد روستاهای همدان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: در 87 روستا نیز عملیات گازرسانی در حال انجام است.

 941 ایستگاه گاز در استان همدان فعال است

محمد مهدی مهدوی  با اشاره  اینکه 941 ایستگاه گاز در استان همدان فعال است،تصریح کرد: 98 واحد صنعتی و کشاورزی که ایستگاه‌های عمده دارند، از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: به تمام روستاهای دو شهرستان رزن و فامنین که قابلیت گازرسانی داشتند، گازرسانی شده است.

وی همچنین گفت: امسال 46 روستای جدید در قالب 22 شهر از نعمت گاز برخوردار شدند که تعداد این  روستا ها با اعتبار بالغ بر 120 میلیارد ریال که شامل 3هزار خانواده میشود از نعمت گاز بهره مند شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: امسال 55/5 میلیارد تومان اعتبار بودجه‌های عمرانی و عوارض گازبها انجام شده است همچنین اضافه کرد  5/32 میلیارد تومان اعتبار نیز از شرکت نفت در اختیار شرکت گاز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بودجه مصوب امسال را 88 میلیارد تومان بوداعلام کرد و گفت:از ابتدای امسال تاکنون 550 میلیارد ریال اعتبار از شرکت ملی گاز دریافت شده است.


26 درصد از مصرف گاز سهم شهرستان همدان است


مهدوی افزود: 130 میلیارد ریال از اعتبار تخصیص به شرکت صرف بازپرداخت تسهیلات بانکی شده است و امسال 30 میلیارد تومان باید برای تسهیلات بانکی دریافت شده، پرداخت شود.

وی در ادامه گفت: امسال نیروگاه همدان با مصرف 5/2 برابری نسبت به سال 93، دویست و60 میلیون متر‌مکعب مصرف داشته است.

مدیر شرکت گاز استان بیان کرد: امسال  یک‌هزار و 562 میلیون متر‌مکعب مصرف گاز در استان داشتیم که این میزان مصرف نسبت به سال قبل 3/10درصد افزایش داشته که بیشتر مربوط به  مصرف نیروگاه بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه در این مدت 26 درصد سهم شهرستان همدان بوده است عنوان کرد: 5/22 درصد شهرستان کبودرآهنگ بوده و مابقی نیز متعلق به سایر شهرستان‌ها است.

وی میزان گاز مصرفی استان همدان را به طور متوسط 11 میلیون متر‌مکعب در روز دانست و بیان کرد: این میزان در فصل سرد زمستان به بیش از 13 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

مهدوی تصریح کرد: از میزان گاز مصرفی در استان، 59 درصد سهم شهرها، 13 درصد روستاها و 36.6 درصد سهم صنایع و بخش کشاورزی است.

وی در ادامه با اشاره به حجم گاز مصرف که شامل بخشودگی گازبها می‌شوند، اظهار کرد: مساجد، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه، دارالقرآن‌ها و منازل علما در روستاها مشمول پرداخت گازبها نمی‌شوند که در سال 94/3 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: 840 انشعاب رایگان برای مشترکان کمیته امداد، بهزیستی و مراکز مذهبی نصب شده که مبلغ آن 180 میلیون تومان بوده است.

وی به بدهی  جایگاه‌های CNG در استان اشاره کردو تصریح کرد: 45 جایگاه CNG در استان 15/19میلیارد تومان بدهی معوقه دارند که بیشترین این معوقات مربوط به جایگاه CNG شهرداری ملایر و نهاوند است که با وجود پیگیری هنوز موفق به دریافت بدهی از این دو جایگاه نشده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در پایان گفت: به طور متوسط روزانه 470 تا 500 هزار مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG مصرف می‌شود.

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.