وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا لغو تحریم های اقتصادی مسکو علیه خود را ضروری می داند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "مولود چاووش اغلو" –وزیر خارجه ترکیه- امروز اعلام کرد آنکارا لغو تحریم های اقتصادی مسکو علیه ترکیه را ضروری می داند.

"چاووش اغلو" گفت: "اقتصاد و تجارت، جایگاه ویژه ای را در روابط دو جانبه آنکارا-مسکو اشغال کرده است و ما استفاده از حادثه غمبار اخیر به عنوان بهانه ای برای آسیب رساندن به این روابط دوجانبه را اشتباه می دانیم. این روابط طی سال های متمادی و با تلاش فراوان، پایه گرفته است."

"چاووش اغلو" در ادامه تصریح کرد: "باید دو کشور از مرحله سخت کنونی عبور کنند و به جای تشدید تنش ها، روابط دوجانبه خود را به مسیر سابق آن بازگردانند. انجام ندادن این اقدام، روابط دو ملت ترک و روس را در آستانه فروپاشی قرار خواهد داد و پیامد های طولانی مدت و ناخوشایندی را برجای خواهد گذاشت."

به دنبال بالاگرفتن تنش ها میان روسیه و ترکیه در پی اقدام این کشور در سرنگون کردن جنگنده روسی بر فراز سوریه، "ولادیمیر پوتین" –ریس جمهور روسیه- چندی پیش دستوری را صادر کرد که طی آن بر تحریم و محدود شدن واردات برخی کالاهای ترکیه به این کشور حکم داده شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار