پیشکسوت دروازه‌بانی کشورمان گفت: منع ورود دروازه‌بان خارجی بسیار به فوتبال کشورمان کمک خواهد کرد.

ابراهیم میرزاپور در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خداروشکر سطح دروزاه‌بانی در کشورمان بسیار پیشرفت کرده است و لیگ پانزدهم نسبت به گذشته سطح بالاتری داشته است.

اما این نکته را باید اظهار کنم که در این فصل سطح دروازه‌بان بالا بوده است، اما به جز یک یا 2 دروازه‌بان دیگر سنگربانان اشتباهات بزرگی داشتند این برای فوتبال کشورمان مفید نیست.
 
وی افزود: شرایط دروازه‌بانی در کشورمان هم اکنون شرایط خوبی دارد و مهم‌ترین دلیل آن نیز میانگین قدی بالای دروازه‌بانان کشورمان است.
 
دروازه‌بانی در کشورمان هم اکنون شرایط مساعدی دارد و اصلی‌ترین دلیل آن نیز منع حضور دروازه‌بانان خارجی در چند سال گذشته است.
 
میرزاپور درباره دروازه‌بانان خارجی اظهار کرد: کاش بار دیگر قانون منع حضور دروازه‌بانان خارجی در کشورمان اجرا شود تا باز هم دروازه‌بانان جوان فرصت پیشرفت داشته باشند.
 
در سال‌های گذشته دروازه‌بانان با کیفیت خارجی به کشورمان نمی‌آمدند و همین دلیل سبب شد تا کیفیت لیگ کاهش یابد اما در این فصل 2،3 دروازه‌بان خوب خارجی در کشورمان حضور دارند و در صدر آن‌ها نیز خسوس از استقلال خوزستان است.
 
وی درباره کلاس‌های یک روزه مربیگری گفت: برگزاری این کلاس‌ها بسیار به سود فوتبال و دروازه‌بان کشورمان است اما زمان یک روزه بسیار کم است و به نظر من می‌بایست زمان آن یک هفته‌ای شود.
 
دروازه‌بانی پست حساسی در فوتبال است و با یک روز مربی نمی‌تواند تمام تجربیات خود را به شاگردانش انتقال دهد.
 
دروازه‌بان تیم ملی درباره تعطیلی لیگ اظهار کرد: همیشه تیم ملی مهم‌ترین رکن فوتبال و اولویت نیز با کی‌روش است، اما باید یک توافقی میان باشگاه‌ها و تیم ملی صورت بگیرد تا تیم ملی با قدرت کارش را انجام دهد و آسیبی نیز به بازیکنان و باشگاه‌ها نرسد.
همچنین اگر تعطیلات لیگ نیز کمتر شود، جذابیت مسابقات بیشتر می‌شود و لیگ پویاتری نیز خواهیم داشت.

میرزاپور درباره حقوق مربیان دروازه‌بانان گفت: ملاک اصلی قهرمانی در لیگ برتر دروازه‌بان است و اگر به آن‌ها بها داده نشود، مربی دیگر توانی برای انتقال تجربیاتش ندارد به همین دلیل باید بیشتر به مربیان دروازه‌بان بها داد تا تیم آسیب نبیند.
 
وی در پایان افزود: امیدوارم تیم ملی روند خوبش با کی‌روش را ادامه دهد و افتخار آفرینی‌های گذشته را بتواند تکرار کند.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار