با توجه به کاهش 11 درجه ای هوای همدان لازم است بابکاربردن راهکارهایی ازیخ زدگی کنتورهای آب جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همدان عنوان کرد: به شهروندانی که دارای لوله کشی بیرون از خانه هستند نیز توصیه می شود تا در صورت استفاده نکردن از شیر آب آن را کامل تخلیه کنند در غیر اینصورت آن را با پشم شیشه بپوشانند.

وی اظهار کرد: عایق کردن کنتور به وسیله خاک اره، پشم شیشه، گونی، موکت و سایر الیاف مصنوعی در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان از جمله راهکار های پیشگیری از این یخ زدگی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همدان عنوان کرد: به شهروندانی که دارای لوله کشی بیرون از خانه هستند نیز توصیه می شود تا در صورت استفاده نکردن از شیر آب آن را کامل تخلیه کنند در غیر اینصورت آن را با پشم شیشه بپوشانند.

وی ادامه داد: لوله های خارج از ساختمان که رو کار شده است، باید در عمق 50 تا 80 سانتیمتری کار شود تا دچار یخ زدگی نشود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: بستن شیرهای غیرقابل استفاده منازل و تخلیه آب داخل این شیرها نیز می‌تواند در عدم یخ‌زدگی کنتورها کمک کند.

حسینی بیدار گفت : مشترکان باید در صورت یخ‌ زدگی کنتور از ریختن آب جوش و یا حرارت مستقیم خودداری کنند ، چراکه انجام این کار سبب از بین رفتن کنتور و بروز خسارات بیشتر به تاسیسات می‌شود.

وی افزود : در چنین مواقعی بهتر است افراد با صبر و حوصله و استفاده از حرارت غیرمستقیم و کم‌ ، نظیر بهره‌ گیری از شعلة خفیف از راه دور و نیز سشوار ، یخ‌ زدگی کنتور آب آشامیدنی را برطرف کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.