مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: حدود یک هزار و ۷۲۲ مدرسه مجازی در کشور وجود دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  اردبیل؛ حمید علیان‌نژاد در سمینار منطقه‌ای کارشناسان معماری ادارات کل نوسازی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، گیلان و اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه حدود یک هزار و 722 مدرسه مجازی در کشور تشکیل شده است که 7 هزار نفر در قالب 263 هزار ساعت آموزشی در این مدارس درس خوانده و گواهی آموزشی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: امروزه باید به بحث آموزش مجازی توجه ویژه‌ای شود چرا که در حال حاضر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گستردگی ویژه‌ای در میان دانش‌آموزان و جوانان کشور پیدا کرده است.

وی افزود: باید شبکه‌های آموزشی و تربیت را باهم داشته باشیم و از آموزش‌های شنیداری و تصویری نیز بهره‌مند شویم چرا که اگر در فضای مجازی کنترل نداشته باشیم نمی‌توان دانش‌آموزان را هدایت و در عملکرد ‌آن‌ها نظارت داشت و نیاز است تا برای فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات اقدامات مناسبی انجام دهیم.

علیان‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه در نظام آموزش درسی نخستین زیرنظامی که تحقق پیدا کرده است زیرنظام برنامه درسی بوده و اجرای این مصوبه نظام برنامه درسی را با تحقق روبه‌رو کرده است.

وی در مورد معماری مدارس نیز گفت: چگونگی معماری مدارس در زمان ساخت باید مورد توجه باشد چرا که معماری مدارس در نگاه نخست بسیار برای مخاطبان تاثیرگذار بوده و اگر این معماری درست باشد ساختمان و محیط مدرسه برای آموزش و یادگیری دانش‌آموزان مؤثر خواهد بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: اردبیل ، وجود ، مدارس ، مجازی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.