مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: خشکسالی های پی در پی ضربه سنگینی به صنعت دامپروری وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان رسول محققیان در نخستین جلسه ستاد هماهنگی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی اصفهان، اظهار کرد: از منظر کلان، بخش دامپروری و طیور فرصت‌های نهفته بسیاری برای ایجاد اشتغال، ارزآوری و افزایش درآمد ملی دارد. 

وی ادامه داد: این بخش و صنایع زیر مجموعه آن زمینه های سرمایه گذاری بسیاری در اختیار دارند. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افزود: صنعت دامپروری هم از نظر وجود شرایط توسعه و ارتقا و هم داشتن بازار مصرف برای تولیدات، از جمله صنایعی است که زمینه توجه اساسی و سرمایه‌گذاری های زیربنایی و اصولی دارد. 

وی با اشاره به توانمندی‌های بالقوه کشور برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های صنعت دامپروری، بیان داشت: متاسفانه نبود برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و ایجاد مشکلات متعدد در بخش دامپروری مانع از تحقق این امر شده است. 

محققیان افزود: دامپروری می تواند یکی از بخش های موثر اقتصاد کشور باشد همچنان که بخش دامپروری و صنایع وابسته در اقتصاد کشورهایی از جمله دانمارک، هلند و استرالیا جایگاه ممتازی کسب کرده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌ها به عنوان عرصه‌هایی که مخاطبان خاص و اصلی را پیشرو و در کنار تولیدگران، دست اندرکاران و مسئولان امر قرار می‌دهد، می‌توانند این نقش را بر عهده گرفته و به خوبی اهداف مشارکت‌کنندگان و مجموعه‌های داخل کشور را به این سمت هدایت و به سر منزل برسانند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.