بارش برف و باران درروزهای انتهایی پاییز، هوای مشهد را پاک کرد و سرانجام مشهد نفس کشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران در شب گذشته و صبح امروز کیفیت هوای مشهد را در وضعیت پاک قرار داد.

حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ساعت هفت و 30 دقیقه ایستگاه های سنجش آلودگی هوا شاهد کاهش حجم آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد هستیم

صالحی اظهارداشت: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد 50 پی.اس.آی و در حد مطلوب گزارش شده و هم اکنون پنج ایستگاه سنجش در سطح شهر از کیفیت هوای پاک برخوردارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: شاخص کلی کیفیت هوا در ایستگاه های صدف 48، سجاد 44، رسالت 40، لشگر33 و نخریسی 24 پی.اس.آی. است

وی حجم آلاینده ها را در ایستگاه ساختمان بالاتر از حد مجاز ذکر و بیان کرد: شاخص کلی کیفیت هوا در این ایستگاه 104 پی.اس.آی گزارش شده است.

نخستین روز هفته جاری کیفیت هوای کلانشهر مشهد با میانگین 111پی.اس.آی در وضعیت هشدار و در دو روز گذشته نیز هوا دارای کیفیت سالم بوده است.

شاخص کلی هوا تا عدد 50 نشانگر کیفیت هوای پاک، بین اعداد 50 تا 100 سالم و بین 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.