مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مکانی که برای انتقال میدان میوه و تره‌بار قزوین در شهرک دانش در نظر گرفته شده، براساس طرح آمایش سرزمین نیست.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رضا افلاطونی افزود: مکانی که برای انتقال میدان میوه و تره‌بار قزوین در شهرک دانش در نظر گرفته شده، بر اساس طرح آمایش سرزمین نیست.


وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که در کشور فقط 10 درصد اراضی قابل کشاورزی و کشت و کارند و این رقم در استان قزوین به 30 درصد می‌رسد.

به گفته‌ افلاطونی، متمرکز کردن طرح‌های غیرکشاورزی و وابسته کشاورزی باید در زمین‌های غیرحاصلخیز یا درجه‌ 3 صورت گیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه اراضی ناحیه‌ دانش از جمله اراضی کشاورزی مرغوب و درجه‌ یک کشاورزی استان قزوین است، خاطرنشان کرد: اراضی که شهرداری برای احداث پروژه‌ میدان میوه و تره‌بار پیش‌بینی شده کرده است؛ باید با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، برای دریافت مجوز تغییر کاربری اراضی، در کمیسیون تبصره‌ یک ماده‌ یک مطرح شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در این کمیسیون چند دستگاه اجرایی عضو هستند که جهاد کشاورزی یکی از آنهاست که با توجه به وظیفه‌ ذاتی‌اش در حفاظت از اراضی کشاورزی با انتقال میدان میوه و تره‌بار به شهرک دانش مخالف است.

افلاطونی اضافه کرد: شهرداری می‌تواند از زمین‌های لیا و اله‌آباد و محمودآباد علم‌خانی که زمین‌های بکرو لم یزرع هستند؛ برای کاربری میدان میوه و تره‌بار استفاده کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.