جلیلی در دیدار با نایب رئیس مجلس کره شمالی:

حمایت ایران از موضع پیمان صلح کره شمالی/حمایت از کشورهای ستمدیده همواره سیاست ایران است

در هشتمین نشست مجمع عمومی قانون مشترکی برای مبارزه با قاچاق اقلام فرهنگی در آسیا - ایجاد پارلمان مجازی آسیا و مبارزه نمایندگان به تصویب رسید.

عهبه گزارش حوزه‌ مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز سه شنبه -17 آذر- هیأت پارلمانی مجلس شورای اسلامی در هشتمین نشست مجمع عمومی، شورای اجرایی و کمیته های دائمی که در هتل سوخا شهر پنومپن کشور کامبوج برگزار میگردد شرکت و در این نشست گزارش شورای اجرایی مطرح و پیرامون مصوبات قبلی آن بحث و گفتگو گردید.
 
نشست شورای اجرایی تا بعداز ظهر ادامه داشت و در جلسه بعداز ظهر مباحثی همچون تدوین قانون مشترک برای مبارزه با قاچاق اقلام فرهنگی در آسیا - ایجاد پارلمان مجازی آسیا و مبارزه نمایندگان مجالس با فساد مطرح که این مصوبات به تصویب رسید.
 
همچنین در حاشیه این نشست نایب رئیس مجلس کره شمالی با هیأت ایرانی دیدار و در این دیدار طرف کره ای بیان نمود روابط ایران و کره شمالی بسیار به هم نزدیک می باشد و هر دو کشور در جبهه مقدم مبارزه با امپریالیسم می باشند وی گفت ما در موضوعات مختلف از جمله توسعه انرژی صلح آمیزهسته ای در کنار ایران ایستاده ایم .
 
وی همچنین به تصویب قطعنامه حقوق بشر علیه این کشور اشاره نمود و از ایران در حمایت از کره شمالی در مقابل این قطعنامه تشکر نمود  وی اعلام نمود کشورش قصد دارد قرار داد آتش بس میان کره جنوبی را تبدیل به پیمان صلح نمایید که برای شبه جزیره و منطقه و حتی در جهان قبل توجه می باشد و ما انتظار داریم تا ایران ازاین موضوع حمایت نماید.
 
متقابلا هیأت ایران به ریاست اسماعیل جلیلی نماینده  مجلس شورای اسلامی بیان نمود ایران پس از پیروزی انقلاب همواره در کنار کشورهای ستمدیده بوده و از آنها در برابر استکبار جهانی حمایت کرده است .
 
وی گفت بیانه حقوق بشر علیه کره شمالی بمنظور تحت فشار قرار دادن این کشور و منزوی کردان آن است و ما به این اهداف آگاهیم.
 
نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس تصریح کرد: ایران به عنوان یک کشور دوست از موضع پیمان صلح کره شمالی حمایت خواهد کرد.
 
جلیلی همچنین گفت: امیدوارم بتوانیم روابط دو کشور را هرچه بیشتر گسترش دهیم در پایان سلام گرم ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به همتای ایشان ، ملت و رهبر کره شمالی اعلام فرمود و برای ملت و دولت آرزوی توفیق داریم.

                برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ ​

برچسب ها: مجلس ، جلیلی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار