چکاپ کلی زنان در قبل از بارداری و رابطه آن با سلامتی نوزاد

زنان و دخترانی که می‌خواهند پا به عرصه ازدواج بگذارند و می‌خواهند مادرانی موفق شوند باید چکاپ کلی در قبل از شروع بارداری انجام دهند.

زهره سالاری متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که زنان قبل از شروع بارداری باید چکاپ کلی شوند تا مادرانی موفق شوند، گفت: قبل از شروع بارداری مادر نباید زمینه بیماری داشته باشد و با همسر فامیل نباشد، سابقه کودکان ناهنجار در خانواده را نداشته باشند و اینها همه جزء مشاوره قبل از دوران بارداری است.

سالاری ادامه داد: زنان سابقه صرع، دیابت، فشارخون، تیروئید، تنبلی تخمدان، نازایی و جراحی‌های شکمی نداشته باشند.

این متخصص تصریح کرد: اولین توصیه‌ای که ما به زنان می‌کنیم این است که در دوران شروع بارداری تیغه عصبی خوبی داشته باشد چون این تیغه عصبی را به کودک می‌رساند و وظیفه‌اش این است که تا دچار ناهنجاری‌ در ستون فقرات و ستون عصبی نشود و توصیه دیگر این است که مریض مشکل و یا سکته‌ای از قبل نداشته باشد و اینها همه قبل از بارداری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید چکاپ کلی از مریض داشته باشیم و بهتر است این چکاپ کامل از ایمنی‌هایی برپستوپلاسمو و بیماری سرخرگ و تیروئید و هپاتیت که باید ناشتا چک شود و نیز عملکرد‌های کلیوی و آزمایشات نسبت به قند، ادرار، شمارش گلبول‌های قرمز خونی انجام شود که اینها همه اقدامات قبل از بارداری به حساب می‌آیند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار