هنرمندی معتقد است که هنر انتزاعی در این زمانه به داد آدم‌ها برای بهتر دیدن یکدیگر می‌رسند.

سوسن شریفی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه خود که مدتی است در گالری نقش جهان برگزار شده گفت: در این نمایشگاه که در قالب آبستره است، 20 اثر با اکریلیک و رنگ روغن وجود دارد که در آن‌ها به نوعی هدفم این بوده تا مخاطب خودش با آثار ارتباط برقرار کند.

وی افزود: به همین علت کارها عنوانی ندارند؛ چون وقتی اسمی روی اثری باشد آن عنوان تنها از دید من است و من نمی‌خواستم که این اتفاق رخ دهد و زمانی که خود مخاطب اثر را می‌بیند و در ذهنش نامی برای آن انتخاب می‌کند، به طریقی با کار ارتباط برقرار کرده است که این رویداد مطلوبی است.

شریفی در ادامه با اشاره به ارزش و جایگاه کارهای انتزاعی عنوان کرد: در نقاشی انتزاعی هنرمند چیزی را به تصویر می‌کشد که شکل خاصی ندارد؛ مثلا عشق، خشم و مواردی از این دست که ترسیم همه آن‌ها توسط حس هنرمند صورت می‌گیرد. به همین جهت به نظر من ارزش بیشتری نسبت به آثاری دارد که از روی یک تصویر واقعی کشیده شده است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال کارهای رئال که واقعیات در آن‌ها به تصویر کشیده می‌شود، از خلق و آفرینش به دور هستند و تنها به عنوان یک مهارت محسوب می‌شوند؛ ولی این خلاقیت در آبستره اتفاق می‌افتد. پدیده‌ای که با حس در ارتباط است و هر بینننده‌ای با دید و نگاه خودش آن حس را درمی‌یابد.

این هنرمند اذعان داشت: به نظر من شکل‌گیری این هنر یک اتفاق فوق‌العاده است که باعث می‌شود، هنر جایگاه خودش را محکم‌تر کند. همچنین در این زمان که درک‌ آدم‌ها نسبت به هم پایین‌ آمده، هنر انتزاعی به نوعی می‌تواند به دادمان برسد تا بتوانیم همدیگر را بهتر ببینیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار همه این‌ها، همه چیزها به هم مرتبطند و همانطور که گفتم زمانی که حس و روحیات روی بوم می‌آید یا به هر نحوی نمایان می‌شود، ارزش آن نیز بیشتر می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.