نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت:20 هزار هکتار از زمین های دیم این شهرستان ها با تکمیل طرح های در دست اجرا زیر زیر پوشش آبیاری نوین قرار می گیرند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامرضا تاجگردون افزود: 15طرح عمرانی با اعتباری بیش450 میلیارد ریال در مناطق مختلف این شهرستان ها در دست اجراست.

وی بیان کرد: از این تعداد طرح های 11 پروژه عمرانی در مناطق مختلف شهرستان گچساران در دست اجراست.

تاجگردون گفت: تامین آب اراضی ماهور باشت و امام زاده جعفر، ساماندهی رودخانه باشت،ساخت بند انحرافی و کانال انتقال آب رودبال، مطالعه تامین آب اراضی آبدهگاه ، مطالعه تامین آب نقاط مستعد دیم کشاورزی باشت، تعمیر و تجهیز شبکه چاه های آب در سطح شهرستان، بند انحرافی ناصر آباد و تامین آب اراضی آبریزی تنگ انگشتری از مهمترین این طرح هاست.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها ی را 30 تا 90 درصد اعلام کرد.
تاجگردون بیان کرد: مطالعه سد مخزنی به حجم شش و دو دهم میلیون متر مکعب در منطقه سر آسیاب و بالا دست روستای دیل در این شهرستان گچساران آغاز شده است.

وی افزود: طرح ملی آبرسانی از رودخانه زهره به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر در شهرستان گچساران آماده بهره برداری شده است.

تاجگردون ابراز کرد: بیش از 350 میلیارد ریال تاکنون در این پروژه هزینه شده است.

وی گفت: 300 میلیارد ریال در سال جاری به این پروژه اختصاص یافت که از این میزان تاکنون150 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات جذب شده است.

وی ابراز داشت: با بهره برداری از این پروژه برای شماری زیادی از مردم منطقه شغل پایدار ، فصلی،مستقیم و غیرمستقیم فراهم می شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: زمین ، کشاورزی ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.