تنیس ایران در حالی یکی از سرمایه‌های اصلی خود را از دست داد که قدر وی را آنچنان که باید و شاید ندانست.

تنیس ایران در سوگ سرمایه‌اشبه گزارش خبرنگار سایرحوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کامبیز درفشی جوان تنیسور و سرمربی اسبق تیم ملی تنیس کشورمان شب گذشته دعوت حق تعالی را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
 
کامبیر درفشی جوان متولد 17 فروردین  1333در سن شش سالگی ورزش را با فوتبال آغاز کرد اما پس از فعالیت در رشته‌های شاو تنیس روی میز در 16 سالگی به تنیس روی آورد.
 
کامبیز درفشی جوان که فرزند جواد درفشی جوان پدر تنیس ایران است به گفته اغلب کارشناسان یکی از باهوش ترین تنیسورهای ایران است.
 
وی در سن 18 سالگی به عضویت تیم ملی جوانان و یک سال بعد به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و در بازی های آسیایی 1974 تهران اولین مدال نقره ایران را در این رشته ورزشی بدست آورد و در همان رقابتها به همراه تیم پاکستان مقام سوم مشترک را بدست آوردند. اما این پایان افتخار آفرینی آن مرحوم نبود و کامبیز درفشی جوان در مسابقات قهرمانی تنیس آسیا به همراه منصور بهرامی در جایگاه نخست آسیا قرار گرفتند و در بخش انفرادی به مدال برنز این پیکارها راه یافت.
 
درفشی جوان که بیشتری برد دوبل را با 12 پیروزی در کارنامه خود دارد به مدت 10 سال سرمربی تیم دیویس کاپ ایران بود.
 
کشاورز: سی درصد سرمایه تنیس را از دست دادیم
 
شاهرخ کشاورز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص درگذشت کامبیز درفشی جوان گفت: من 26 سال این نابغه تنیس را می شناختم، مرحوم فوق العاده روح بلندی داشت و اگر این افراد را سرمایه های تنیس ایران بدانیم معتقدم سی درصد سرمایه های تنیس کشور از بین ما رفت، در سایت های جهانی بسیار از ایشان تجلیل شده است و از وی به عنوان کسی که  لنگه آن در دنیا وجود ندارد یاد شده است.
 
وی ادامه داد: وی دیابت وحشتناکی داشتند اما تا جایی که توانستند به تنیس ایران کمک کردند. خیلی سخت است در مدت کوتاهی سه نابغه تنیس را از خانواده درفشی جوان از دست دهیم.
 
دبیر اسبق فدراسیون تنیس در پایان با گفتن خاطره‌ای به تجلیل از وی پرداخت:در یکی از مسابقات بازیکنی نتوانست به تیم ملحق شود، کامبیز درفشی جوان در سن 46 سالگی شخصا در رقابتهای ارومیه شرکت کرد و در رویارویی با تنیسورهای جوان هم بازی انفرادی و هم دبل را برد در واقع تنیسور خاص و عجیبی را از دست دادیم، حتی پینگ پنگ بازان نیز از رقابت با وی فرار می کردند.
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: تنیس ، درفشی ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار