مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی درنشست هم‌اندیشی کارشناسان دفاتر اجتماعی فرمانداری‌های تابعه استان مرکزی درساوه گفت:مشارکت اجتماعی در کشور ما پائین‌تر از مشارکت سیاسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فتح آبادی افزود: براساس آمارهای موجود، میزان مشارکت اجتماعی مردم کشورمان 24 درصد است در حالی که متوسط جهانی آن 76 درصد است.

وی با اشاره به بالا بودن میزان مشارکت سیاسی کشورمان نسبت به متوسط جهانی اظهار کرد: میزان متوسط مشارکت سیاسی جهانی 45 درصد است، در حالی که این میزان در کشور ما به بالای 60 درصد می‌رسد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با بیان اینکه بالغ بر 76 درصد امور اجتماعی دنیا با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد صورت می‌گیرد، افزود: باید به دنبال توسعه سمن‌ها به منظور افزایش میزان مشارکت اجتماعی در کشور باشیم.

به گفته فتح آبادی حمایت از سمن‌ها، ایجاد خانه سازمان‌های مردم‌نهاد، انتخاب مشاور داوطلب از میان سمن‌ها برای فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی از جمله راهکارهای توسعه مشارکت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای برخی از فرمانداران شهرستان‌ها مشاور داوطلب انتخاب کرده‌ایم و تا پایان سال تمامی فرمانداران دارای مشاور داوطلب خواهند شد.

فتح‌آبادی تقویت ارتباط سمن‌ها با کشورهای خارجی را از دیگر راهکارهای توسعه مشارکت اجتماعی دانست و افزود: کشورهای شرق آسیا نظیر کشور هند در توسعه اجتماعی فعال هستند، از این رو یک سفر علمی تخصصی ویژه سمن‌ها برای حضور در این کشور و بررسی توانمندی‌های اجتماعی آنان در نظر گرفته شده است که در دیماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در استان مرکزی نیز گفت: تدوین سند توسعه فرهنگی 11 شهرستان مهم‌ترین اقدامی بود که انجام شد و با برگزاری هفته فرهنگی و اجرای 20 هزار عنوان برنامه گامی در جهت ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهای استان برداشته شد.

فتح آبادی با اشاره به استقبال گسترده مردم از برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرهای مختلف استان گفت: هفته فرهنگی یک جریان عظیم فرهنگی را در جامعه ایجاد کرده است.

به گفته وی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در هفته فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این فعالیت در شهرهای مختلف استان بود، ضمن اینکه بر توسعه اجتماعی و مشارکت مردم در این هفته تاکید می‌شود.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با اشاره به فعالیت بیش از 400 سمن در استان مرکزی اظهار کرد: در دنیای امروزی دولت‌ها بازیگر اصلی توسعه نیستند بلکه بخش خصوصی با برخورداری از سرمایه اولیه و سمن‌ها با برخورداری از سرمایه اجتماعی مسیر توسعه را هموار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت استان مرکزی در آینده نزدیک گفت: با ارائه برنامه‌های مدون و تعریف اطلس جامع نظام سلامت، شاخص‌های سلامت این استان ارتقا خواهد یافت.

فتح‌آبادی با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به استان مرکزی گفت: در این سفر مجوز احداث بیمارستان هزار تختخوابی شهر اراک صادر و مقرر شد نیمی از هزینه 300 میلیارد تومانی احداث این بیمارستان از طریق اعتبارات استانی فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای تامین 150 میلیارد تومان هزینه احداث این بیمارستان که سهم استان است مقرر شد دو بیمارستان اراک که قدمت بالایی دارند و فرسوده شده‌اند تخریب و از محل فروش زمین آنها بخشی از هزینه ساخت بیمارستان جدید تامین شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اراک ، مشارکت ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.