استاد حوزه علمیه قم گفت: محتوای محوری راهبرد اثر گذاری هر چه بیشتر جشنواره بین‌المللی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی است؛ این جشنواره می‌تواند نقش مؤثری در معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) در سطح کشور داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاح زاده ،معرفی سیره و سبک زندگی رفتاری حضرت معصومه(س) و اهداف ایشان را ضروری دانست و اظهار داشت: هر گونه فعالیتی که منجر به شناخت فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) شود، کار پسندیده ای است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای اینکه اولین جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی بتواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، مسئولان برگزار کننده این جشنواره و شرکت کنندگان باید به دور از هرگونه اسراف و تبذیر و تبلیغات بیهوده در عرصه محتوا ورود پررنگی داشته باشند و سعی کنند تا جایی که در توان دارند مروج فرهنگ اهل بیت(ع) به‌خصوص بانوی کریمه در عرصه جهانی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده با تأکید بر این موضوع که حضرت معصومه(س) دارای شخصیت وارسته ای هستند که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان عالم الگو هستند، ادامه داد: اهل بیت(ع) مانند خورشید فروزانی هستند که اگر خورشید وجودشان در جامعه جهانی روشن شود شمع هایی مانند جریان های مغرض تکفیری از جمله داعش هرگز عرصه‌ای برای مجال و خود نمایی نخواهند داشت و پوچ بودن برنامه و اهدافشان برای مردم آشکار می شود.

وی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین اثرات معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) به ‌خصوص شخصیت حضرت معصومه(س) این است که اسلام و انقلاب را در برابر خطر انحراف مصون و بیمه می‌کند زیرا اهل بیت(ع) میزان و چراغ هدایت هستند و اگر اندیشه‌های آن‌ها به مردم معرفی شود مردم دچار انحراف نمی‌شوند و برای خود یک صراط دارند که رفتارشان را با او به مقایسه می‌گذارند و عیب های خود را اصلاح می کنند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: برگزاری این جشنواره ها اگر محتوا محور باشد بهترین تأثیر را در نشر و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی خواهد داشت.

لازم به ذکر است، اولین جشنواره بین‌المللی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی در۲۴ رشته برای گروه های مختلف جامعه برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا ۲۱ بهمن آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در صحن صاحب الزمان ارسال کنند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: قم ، فلاح زاده ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.