کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

افزایش 300 هزار تومانی طلای سرخ در روزهای پایانی صفر/ مرگ تدریجی باغ های گردو

در چند روز اخیر قیمت هر کیلو طلای سرخ 300 هزار تومان افزایش داشته و آفت کرم خراط به عنوان یکی از آفات کلیدی باغات گردو باعث زوال و مرگ تدریجی باغات شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از افزایش 300 هزار تومانی طلای سرخ تا حذف تعرفه صادرات مرکبات از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته گذشته است:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد چند برابری نرخ گوجه فرنگی به سبب حضور دلالان در بازار است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امیدواریم طی هفته آینده با بازگشایی مرز عراق و عادی شدن روند صادرات و قیمت مرغ زنده به مرز 4 هزار و 200 تومان برسد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گل گفت: اگر گلی از طریق قاچاق به کشور وارد شده باشد، از آن بی اطلاع هستم.

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به تولید بیش از 4 میلیون تنی مرکبات در سال جاری هیچ محدودیتی در عرضه و ذخیره سازی میوه شب عید وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: بحث مدیریت و ابلاغ و اجرای قانون الگوی کشت تنها راهکاری است که باید در مزرعه‌ها در جهت میزان دقیق تولید به کار گرفته شود.

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در حال حاضر قیمت محصولات صیفی اعم از خیار و گوجه گران نیست، اما می‌توان گفت که نسبت به زمستان سال گذشته تا حدودی قیمت‌ها نوسان داشته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: در حال حاضر 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده اما باید گفت که ظرفیت تولید در کشور حدود یک میلیون و 300 هزار تن است.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: قیمت تخم مرغ نسبت به هفته گذشته درب مرغداری با افزایش 200 تومانی در هر کیلو مواجه بوده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: از اواخر هفته گذشته تا به امروز شاهد رشد نسبی قیمت ها در جهت متعادل شدن قیمت مرغ هستیم، به طوری که قیمت هرکیلو مرغ 300 تومان افزایش پیدا کرده است.

عضو شورای ملی زعفران گفت: قاچاق پیاز زعفران می‌تواند آسیب‌های کوتاه مدت و بلند مدت در بخش کشاورزی وارد کند.

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: آفت کرم خراط یکی از آفات کلیدی باغات گردو سراسر کشور است که باعث زوال و مرگ تدریجی درختان گردو می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: چندی پیش گمرک عراق برای واردات هر کیلو سیب هزار تومان تعرفه وضع کرده بود که اکنون با رایزنی‌های صورت گرفته این تعرفه حذف شده است.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: از زمان قطع یارانه شیر تاکنون حدود ۵۰ درصد کارخانه‌های لبنی از چرخه تولید خارج شدند.

عضو شورای ملی زعفران گفت: در چند روز گذشته اخیر قیمت هر کیلو گرم طلای سرخ 300 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود 1.5 تن خاویار پرورشی در کشور تولید شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار