وزیر علوم گفت: امیدواریم ارتباط مستمری میان بخش آموزش علمی کاربردی کشور فنلاند با دانشگاه علمی کاربردی ایران برقرار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی در دیدار با وزیر تجارت خارجی کشور فنلاند با اشاره به روابط مناسب ایران و فنلاند در زمینه های مختلف به خصوص در بخش همکاری های علمی و پژوهشی گفت: هم اکنون ۴۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه های فنلاند تحصیل می کنند و امیدواریم در آینده دانشجویان فنلاندی نیز برای تحصیل در دانشگاه های ایران اقدام کنند.

وزیر علوم افزود: فنلاند کشوری توسعه یافته در زمینه هایی چون صنایع چوب، کشاورزی، IT و هوافضا است که براین اساس می توانیم همکاری های مشترک علمی و پژوهشی با دانشگاه های این کشور داشته باشیم.

فرهادی خاطرنشان کرد: در ایران دانشگاه های طراز اول و مناسبی در بالاترین سطح علمی فعالیت می کنند و براین اساس ظرفیت راه اندازی دوره های مشترک آموزشی میان دانشگاه های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله هنر و معماری وجود دارد.

وزیر علوم با اشاره به فعالیت ۳۶ پارک علم و فناوری در ایران گفت: در این پارک ها، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان متعددی مستقر هستند که می توان ارتباط این مراکز را با مراکز پژوهشی فنلاند برقرار کرده و دوره های آموزشی کاربردی مشترک برگزار کرد.

فرهادی گفت: امیدواریم زمینه های همکاری آموزشی میان دانشگاه های کشور فنلاند و دانشگاه علمی کاربردی ایجاد کنیم.

نویواکا وزیر تجارت خارجی فنلاند نیز در این جلسه با بیان اینکه در کشور فنلاند هماهنگی مناسبی میان دانشگاه ها و شرکت های صنعتی و تجاری وجود دارد، گفت: مایل هستیم که روابط ما با حوزه علم و فناوری ایران گسترش یابد.

وی بیان کرد: کشور فنلاند همواره سعی بر این داشت تا در بخش آموزش سرمایه گذاری مناسبی انجام دهد چراکه معتقدیم این سرمایه گذاری، پایه های اصلی اقتصاد کشور را تشکیل می دهد.

وزیر تجارت خارجی فنلاند خاطرنشان کرد: مدیریت صحیحی در بخش آکادمیک فنلاند برقرار است و همواره سعی بر این است که تمام تجارب علمی و پژوهشی را در اختیار بخش های صنعتی دولتی و خصوصی قرار دهیم تا همگان از این تجارب بهره مند شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار