معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: موردی از مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان های قزوین نداشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سعید اسکویی گفت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی و فصلی است که هر ساله در فصول سرد شایع می شود.

وی ادامه داد: بیماری آنفلوآنزا قابل پیشگیری است و لازم است در این راستا افراد مواردی را رعایت کنند تا به این بیماری دچار نشوند و همچنین کسانی که این بیماری را گرفتند باید اقداماتی را انجام دهند تا به دیگران منتقل نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: این بیماری نیز مانند سایر بیماری ها دارای علائمی است که تب، بدن درد، سرفه و گلودرد از جمله علائم آن است و مهمترین راه انتقال این بیماری از طریق دست آلوده است، بنابراین افراد باید دست خود را مرتب شستشو دهند.

وی عنوان کرد: این بیماری از راه تنفسی نیز منتقل می شود از همین رو کسانی که مبتلا به بیماری آنفلوآنزا هستند باید مراعات کرده و خود با دیگران دست نداده و روبوسی نکنند و هنگام سرفه از دستمال استفاده کنند و این دستمال نیز باید بعد از استفاده به صورت بهداشتی دفع شود.

اسکویی اعلام کرد: اگر کسی به این بیماری مبتلا شد از خوددرمانی به شدت پرهیز کرده و به پزشک مراجعه کند تا هرچه سریع تر بهبود یابد.

وی تأکید کرد: در خصوص افراد آسیب پذیر مانند بیماران دیابتی، بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه می شود که از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص وضعیت شیوع این بیماری در استان اظهار کرد: الان فصل شیوع این بیماری است در نتیجه در استان قزوین نیز شاهد ابتلا برخی به این بیماری هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.