آشپزباشی ایرانی با برگزاری کارگاه آموزشی برای انواع رب‌های انار و چیز‌هایی که با انار درست می‌شود، سوئیسی‌ها را شگفت‌زده کرد.

سامان گلریز در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضور خود در کارگاه آموزشی زوریخ گفت: این کارگاه که در آکادمیک مارمیت درباره فرهنگ استفاده از انار در غذا‌های ایرانی برگزار شد. برای آن‌ها جالب بود که چگونه ایرانی‌ها از انار به عنوان یک ماده غذایی استفاده می‌کنند.

وی افزود: انواع رب‌های انار و چیز‌هایی که با انار درست می‌شود را برای معرفی به این کارگاه بردم و دیدن این غذا‌ها برای آن‌ها هیجان‌انگیز بود.همچنین با توجه به استقبالی که در شهر زوریخ اتفاق افتاده بود، از دانشکده تخصصی شرق‌شناسی-اسلام‌شناسی از من دعوت کردند تا برای دانشجویان هم ورکشاپ برگزار کنم.

گلریز در خصوص اعطای مدرک از دانشگاه زوریخ تصریح کرد: به خاطر تدریس در این دانشگاه مدرکی به من اهدا کردند و بابت این کارگاه آموزشی تشکر کردند و خیلی برای آن‌ها هیجان‌انگیز بود.

وی افزود: همه دانشجویان شرق‌شناسی بودند که برای آشنایی با تاریخ آشپزی علوم آشپزی ایران، در این کارگاه حضور پیدا کردند. نکته مهم این است که یک خارجی زمانی که وارد ایران می‌شود، به رستوران‌های ما می‌آید و به خاطر همین از آن‌ها دعوت کردم به ایران سفر کنند تا با فرهنگ ما آشنا شوند.

وی عنوان کرد: در آشپزی چینی و ژاپنی در چند دقیقه غذا حاضر می‌شود، در صورتی که غذای ایرانی تحمل، تفکر و با صبر و عشق آماده می‌شود. نکته جالب دیگر این است که برخی‌ها با اینکه ایرانی بودند، گفتند ما نمی‌دانستیم چقدر فرهنگ غذای ما غنی است و این ورکشاپ برای آن‌ها هیجان‌انگیز بود.

گلریز خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که توانستم آشپزی ایران را در دو جایگاه مهم و با اهمیت یکی آکادمی علوم نرمیک و دیگری دانشگاه زبان و شرق‌شناسی زوریخ مطرح کنم که برای تاریخ ایران تأثیرگذار خواهد بود.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار