مديركل دفتر حمايت و پشتيبانی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: امسال جشنواره حامیان عرصه پژوهش برگزار می شود البته خیرین حوزه احداث مساجد و مدرسه سازی در بسیاری از استان ها متداول است .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ جلال بختیاری در آیین نکوداشت پژوهشگران و فناوران برتر استان قزوین بیان کرد: در هفته پژوهش تلاش داریم تا با ایجاد رقابت بین جوانان، دانش‌آموزان و اساتیدی که سال ها زحمت کشده اند با نزدیک کردن این افراد به یکدیگر از توان علمی آنها برای افزایش سطح علمی کشور بهره مند شویم.

وی افزود: توانمند کردن پژوهشگران، فناوران و شناسایی برترین‌ها، تشویق، توسعه فناوری و تجاری سازی ایده‌ها، سرمایه گذاری در حوزه ایده‌ ها و پشتیبانی از پژوهش‌ در حوزه صنعت از اهداف مهم ما در هفته پژوهش به شمار می آید.

مديركل دفتر حمايت و پشتيبانی امور پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: در بحث پشتیبانی از پژوهش در حوزه صنعت در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری برای پژوهشگران، فناوران و ایده های برتر راهکارهایی تدارک دیده شده تا با تشویق آنها در سال های آتی بر تعداد این افراد افزوده شود و زمینه علمی سطح جامعه ارتقا یابد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سال جاری بخش ایده ‌های برتر نیز به پژوهش اضافه شد و در سال جاری ۲ هزار و ۵۳۹ ایده برتر در سطح کشور به مرکز ارسال شد که ۲۰۰ ایده برتر توسط داوران انتخاب شدند و در مرحله بعدی این تعداد به ۵۰ ایده برتر تقلیل یافت که در نهایت نیز ۱۰ ایده برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.

بختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی عنوان کرد: امسال از ۴۰ دانش آموز سطح کشور در روز 23 آذر ماه با حضور وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی و تقویت انجمن های علمی عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ انجمن علمی در سطح کشور فعالیت دارند که همه آنها از توان و ظرفیت مساوی برخوردار نیستند و برخی توان و قابلیت بالایی دارند و برخی دیگر نیاز به ارتقاء و تغییر شکل و محتوا دارند.

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری کشور تصریح کرد: بیش از یک هزار طرح دستاورد پژوهشی به صورت ملی در کشور ارزیابی کردیم و در نمایشگاه بین المللی در سال جاری برای دانش‌ آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان عرضه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امسال جشنواره دیگری با عنوان حامیان عرصه پژوهش برگزار می شود البته خیرین حوزه احداث مساجد، دانشگاه ها و مدرسه سازی در بسیاری از استان ها متداول است اما خیرین حامی پژوهش و فناوری موضوعی جدید است.

بختیاری عنوان کرد: برنامه هایی که در هفته پژوهش سال جاری پیش بینی شده کمک می کنند تا پژوهش در سطح جامعه به خوبی معرفی شود برای همین منظور در هفته پژوهش هر روز با یک عنوان نامگذاری شده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.