فساد اداری دغدغه سرمایه‌گذاران خارجی و تخصیص نیافتن بودجه به بخش عمرانی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در بخش صنعت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بخش صنعت در طی هفته گذشته شاهد تحولات بسیاری بوده که به اهم آنها اشاره می‌شود.


معاون وزیر کار و تعاون اجتماعی گفت: بهبود توسعه اقتصادی تنها برای کشورهایی که در تعامل جمعی نهادها و ارگان‌ها موفق بوده‌اند حاصل می‌شوند.


برخی از تولید کنندگان که در این طرح ثبت نام کرده بودند به نشانه اعتراض به این بند جدید، نامه انصراف خود از این طرح امضا را کرده تا به وزیر صنعت،معدن تجارت ارائه دهند.


رئیس اتحادیه آهن فروشان گفت: چنانچه صادرات آهن به کشورهای همسایه صورت نمی‎گرفت؛ تمامی کارخانجات و واحدهای تولیدی آهن در سراسر کشور تعطیل می‌شدند.


وزیر دادگستری با بیان اینکه حساب دولت به طور منظم بررسی می شود گفت: دولت در تغییرکاربریها به شدت مراقبت می کند و همه مقررات واگذاری های زمین را با وسواس انجام می دهد.


رئیس اتاق بازرگانی تهران، عدم شفافیت در دستگاه حاکمیتی و وجود مجوزهای غیرضرور را عاملی در ایجاد رانت عنوان کرد و افزود:دولت باید از کار تصدی‌گری رهایی پیدا کند و تقویت بخش خصوصی واقعی می‌تواند از رانت جلوگیری کند.


رئیس اتاق بازرگانی خواستار افزایش اعتماد دهی به سرمایه گذاران خارجی شد و افزود: باید به سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور اطمینان لازم را بدهیم.


رئیس سازمان امور مالیاتی از توزیع اظهارنامه مالیاتی مشاغل در خرداد ماه خبر داد و گفت: برای مبارزه با قاچاق نیازمند همکاری اصناف و دولت هستیم.


رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال ریالی به بخش‌های عمرانی کشور تخصیص داده نشده، گفت: حدود 130 هزار میلیارد تومان از هزینه درآمد کشور برای حقوق کارمندان پرداخت می‌شود.


دست دست کردن دراجرای اعطای کارت 10 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی،موجب شده تا رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی وطنی دو چندان شود.


عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: با وجود پرداخت تسهیلات دولتی برای خرید خودرو که از هفته گذشته آغاز شده تأثیرات مثبت آن در بخش نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان دیده نشده است.


دبیر جامعه متخصصین نساجی ایران گفت: در حال حاضر وضعیت اعطای کارت‌های اعتباری مسکوت مانده و در این زمینه هیچ برنامه جدیدی به انجمن نساجی اعلام نشده است.


رئیس انجمن سنگ ایران با اشاره به اینکه پرداخت حقوق دولتی جزء وظایف قانونی است گفت: در صورت کاهش نیافتن بهره‌ مالکانه اکثر معادن تعطیل خواهند شد.


معاون امور اقتصادی گفت: با توجه به دستاوردهایی که در حوزه‌های مختلف وجود داشته موجب شده که رتبه بهبود فضای کسب و کار از 150 به 118 کاهش پیدا کند


معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس وعده‌های داده شده قرار است یارانه تخصیص داده شده تا پایان هفته جاری پرداخت شود.


در شش ماهه اول سال جاری بیش از 2 هزار واحد معاملات ملکی و مشاور املاک متخلف سراسر کشور به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها معرفی شدند.


یک کارشناس صنعت پوشاک از عدم همکاری سفارت ایتالیا در تهران برای صدور روادید، جهت حضور تولید کنندگان مطرح پوشاک ایرانی برای شناسایی بازار و صادرات البسه ایرانی به این کشور خبر داد.


در دیدار وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با وزیر تجارت و نوآوری سوئد، ‌زمینه های توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور در بخش تولید و تجارت مورد بررسی قرار گرفت.


طحان‌پور تاکید کرد: اجرای این طرح با وام خودرو فرق می‌کند، چرا که تمام واحدهای تولیدی و فروشگاه‌ها بایدبه دستگاه pos مجهز شده تاپول مستقیم به حساب تولیدکننده واریزشود.


عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: عوارض شهرداری، نظام مهندسی و مالیات‌ها از عوامل افزایش قیمت تمام شده یک واحد مسکونی است که مجموع این عوامل موجب شده قیمت‌ها نجومی و البته بدون مشتری را در مسکن شاهد باشیم.


رئیس انجمن نساجی ایران از مشخص شدن برند تولیدکنندگان پوشاک، فرش ماشینی و موکت در فهرست وزارت صنعت و معدن و تجارت برای مشمول قرار گرفتن کارت اعتباری 10 میلیون تومانی تا 15 آذر ماه سال جاری خبر داد.


بر اساس آمار گمرک صادرات اشیاء هنری، کلکسیون و عتیقه در هفت ماهه نخست سال‌ جاری از نظر ارزشی 77.94 درصد رشد یافت.


بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال‌ جاری بیش از 17 هزار تن توتون و تنباکو و بدل توتون و تنباکوی ساخته شده به کشور وارد شد.


طی 8 ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودرو سازان داخلی کشور به مرز 604هزار و 35 دستگاه رسید.


آمار گمرک حاکی از آن است که در هفت ماهه نخست سال صادرات کالای ایرانی به ایتالیا افزایش یافت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، تولید ، صادرات ، فولاد ، وام ، کالا ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار