شیخ تمیم بن حمد آل ثانی از معارضان مسلح در سوریه خواست پیش از مذاکرات صلح، به موضعی واحد دست یابند.

درخواست امير قطر برای اتحاد گروه‌های تروريستی در سوريهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، روز چهارشنبه از گروه های تروریستی در سوریه که نشستی را در عربستان سعودی آغاز کرده اند خواست پیش از مذاکرات صلح برنامه ریزی شده که احتمالا اوایل سال آینده برگزار خواهد شد به موضعی واحد دست یابند.

شیخ تمیم در آغاز نشست سالانه سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض ،پایتخت عربستان سعودی، گفت : «ما از مخالفان سوری می خواهیم از این فرصت طلانی برای متحد شدن و هماهنگ کردن گام هایشان استفاده کنند تا بتوانند گروهی مذاکره کننده را تشکیل دهند.»

نشست سران شورای همکاری خلیج فارس همزمان با نشست گروه های تروریستی و مخالف سوری با میزبانی عربستان سعودی برگزار شده است.

معارضان مسلح در سوریه که دچار اختلاف هستند تلاش می کنند به موضعی مشترک در مورد برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه دست یابند.

عربستان سعودی که از حامیان اصلی تروریست های در حال جنگ برای سرنگون کردن اسد به شمار می رود میزبان نشست گروه های تروریستی است که بلندپروازانه ترین تلاش ریاض برای دستیابی این گروه های تروریستی به موضعی واحد در آستانه مذاکرات برای پایان دادن به بحران در سوریه است.

حامیان گروه های مخالف و تروریستی در سوریه معتقدند دستیابی به وحدت میان آنها گامی مهم برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه است که با اعتراض هایی علیه اسد در سال 2011 آغاز شد و خیلی زود به جنگ داخلی تبدیل شد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار