معاون توسعه فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری از برخورداری 406 شرکت دانش‌بنیان که مشمول دریافت معافیت مالیاتی شده‌اند، خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: از تعداد هزار و 624 شرکت دانش‌بنیان تعداد 406 شرکت مشمول دریافت معافیت مالیاتی شده‌اند که از این تعداد 144 شرکت نوپا، 202 شرکت تولیدی هستند و شرکت‌های بزرگ صنعتی از پرداخت مالیات معاف هستند. 

وی در ادامه بیان کرد: تعداد 21 شرکت از معافیت‌های گمرکی برخوردار شده‌اند از این تعداد یک شرکت برای انجام فرآیند مهندسی معکوس، 9 شرکت برای ساخت نمونه اولیه، چهار شرکت برای تولید تجهیزات آزمایشگاهی و هفت شرکت برای ماشین‌های خط تولید مشمول معافیت گمرکی شده‌اند.

وطنی با اشاره به مهمترین چالش شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: مهمترین چالش شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع و کاهش زمان تشخیص صلاحیت دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها و کاهش ریسک بازگشت تسهیلات است. برخی از افراد تصور می‌کنند چون درصد تسهیلات کم است باید تقاضای حداکثری ارائه دهند و این در حالی است که آن ها باید براساس نیاز خواستار تسهیلات باشند.

معاون توسعه فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری تصریح کرد: عمده شرکت‌ها تمایل ندارند که بیش از نیازشان درخواست وام بدهند چون باید وام را پس بدهند.

وطنی با اشاره به این که هفت محصول فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در آستانه‌ی ورود به بازار هستند خاطرنشان کرد: آماده‌سازی هفت محصول برای ورود به بازار، ایجاد 65 شغل تخصصی در بالاترین سطح، جذب 10 دانشجوی برتر دانشگاه صنعتی شریف، پایلوت 14 محصول با فن‌آوری بالا، همکاری با بنیادهای تراز اول جهانی را از جمله فعالیت این ستاد است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار