سخنگوی بسیج مردمی عراق با اشاره به نقشه ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی و جغرافیای منطقه نینوا در شمال عراق گفت: بسیج مردمی با نیروهای متجاوز ترکیه همچون داعش مبارزه جدی خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «ریان الکلدانی»، سخنگوی بسیج مردمی عراق درباره اقدام اخیر ترکیه در اعزام نیرو به استان نینوا در خاک عراق اظهار داشت: بسیج مردمی ورود هر گونه نیروی خارجی بدون اجازه دولت بغداد به مناطق مشمول خاک عراق را قاطعانه رد و با آن مثل دشمن داعشی برخورد می‌کند.

الکلدانی تاکید کرد: واکنش بسیج مردمی بسیار قوی و برای همگان آشکار و شفاف خواهد بود.

وی افزود: بسیج مردمی و بسیاری از جناح‌های سیاسی نگران احتمال بروز تغییرات جمعیتی در مناطق نینوا منطبق با خواسته و اراده برخی طرف‌ها هستند.

سخنگوی بسیج مردمی عراق گفت: جای تعجب است که دولت کردستان عراق در قبال ورود این نیروها سکوت اختیار کرده و ما به صراحت می‌گوییم که نسبت به ایجاد تغییرات جمعیتی و جغرافیایی با کمک آشکار ترکیه نگران هستیم چرا که آنکارا تلاش می‌کند ملت عراق را قانع کند که قصد کمک به مبارزان عراقی برای آزادسازی نینوا را دارد.

جمعه گذشته اعلام شد که 130 نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل 20 تا 25 تانک و نفربر به شمال شرقی موصل رفته و در آنجا مستقر شده‌اند و پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که  150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند.

منابع امنیتی ترک نیز علت حضور این نیروها در منطقه را آموزش نیروهای عراقی عنوان کردند که بنا بر اخبار واصله، این نیروها شامل پیشمرگه‌های کرد و نیز سنی‌های اهل موصل هستند که البته این حضور با اطلاع و موافقت نیروهای ائتلاف بوده است.

 به ادعای آنکارا، این نیروها خود را برای آغاز حمله به این شهر بزرگ در شمال عراق که از ژوئن 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش درآمده است، آماده می‌کنند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.