تجاری‌سازی اختراعات نخبگان در سطح ملی و بین‌المللی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان از تجاری‌سازی اختراعات نخبگان در دوره‌‌های مختلف تحصیلی در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد.

یدالله اردوخانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان آمادگی دارد که برای نخبگان در دوره‌های مختلف تحصیلی شرایطی را فراهم کند تا این افراد اختراعات خود را در سطح ملی و بین‌المللی تجاری‌سازی کنند.

وی ادامه داد: همچنین این بنیاد شرایطی را فراهم کرده تا تمهیداتی را برای همه نخبگان کشور و حتی نخبگانی که در مناطق محروم ساکن هستند، بر اساس ضوابط و دور از اعمال نظر برای پشتیبانی و حمایت از آنها در نظر بگیرد.

اردوخانی در خصوص نحوه پشتیبانی از نخبگان تصریح کرد: تشویق و حمایت از طریق اعطای جایزه نقدی، ارائه تسهیلات مالی، در اختیار گرفتن مشاوره کارگزاران خدمات فناوری، استقرار در پارک‌های علم و فناوری می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد: برای سال تحصیلی 95- 94 جایزه‌هایی به دانشجویان در دانشگاه‌های استان تعلق می‌گیرد که در سال 95 از این امتیازات برخوردار خواهند شد.

وی عنوان کرد: اعطای تسهیلات، هدف عرضه و ارائه محصولات واقعی فناورانه به بازار واقعی و ایجاد ارزش افزوده برای مخترعین کشور صورت می‌گیرد.

اردوخانی خاطرنشان کرد: مخترعین همچنین طی یک دوره یکساله که برای آنها در نظر گرفته شده از سوی بنیاد ملی نخبگان با کمک نهادهای مختلف هر استان توانمندسازی می‌شوند و کل هزینه‌های دوره توانمندسازی اختراعات توسط بنیاد تأمین می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار