اخیر ادعایی از سوی یکی از رسانه‌های خارجی مطرح شده که قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات نظامی و سیاسی ایالات متحده آمریکا ادعاهای مختلفی درباره توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی مطرح کردند که این ادعاها هیچگاه تایید نشده است. رسانه‌های وابسته به غرب تلاش می‌کنند تا برخی موارد در باره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند که پایه و اساس درستی ندارد.


**بازخوانی گزارش بیزینس اینسایدر

وب سایت  "بیزینس اینسایدر" در گزارشی به قلم "آرمین روزن" نوشت: مقامات دفاعی آمریکا از انتشار خبر آزمایش مخفیانه موشک بالستیک ایران حیرت زده شدند؛ فرماندهان نظامی آمریکا به این باور رسیده‌اند که ایران موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و در آینده نیز هیچ بعید نیست موشک‌های جدیدی را مورد آزمایش قرار دهد. دریاسالار "جیمز سایرینگ،" رئیس آژانس دفاع موشکی آمریکا، سال گذشته به نمایندگان کنگره هشدار داده بود، ایران به زودی موشک دوربردی خواهد ساخت که قادر است به آمریکا نیز برسد.
 


معاون دفاعی وی نیز گزارشی به کنگره ارائه کرد که نشان می‌داد ایران به دانش ساخت موشک‌های بالستیک میان برد و دور برد دست یافته است، همچنین تهران سامانه تسلیحات فضایی دوربرد خود را تقویت می‌کند. با توجه به اینکه ایران چند فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده ، به نظر می‌رسد این کشور تلاش می‌کند فضاپیماهایی با قابلیت حمل موشک‌های بالستیک برای دسترسی به آمریکا تولید کند.


وزارت دفاع آمریکا –پنتاگون – در حال توسعه و تجهیز سامانه دفاع موشکی آمریکا است تا به تهدیدات احتمالی از سوی ایران مقابله کند. سامانه MKV –خودروهای کُشنده – تا سال 2020 به بهره برداری کامل می‌رسد.


آیا ایران


آیا ایران



این کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی آمریکا است که به ادعای کارشناسان برای پاسخ به تهدیدات موشکی ایران راه اندازی می‌شود. دو مقام آمریکایی اخیرا مدعی شدند ایران ماه گذشته میلادی یک موشک میان‌برد بالستیک را آزمایش کرده که این موضوع بر خلاف دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است.


این دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است مدعی شدند : آزمایش موشکی ایران 21 نوامبر (30 آبان) انجام شد. یکی از این دو مقام گفت که موشک آزمایش شده در داخل ایران شلیک شده است. فاکس نیوز به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد این آزمایش نزدیک "چابهار" صورت گرفت. در ادامه این ادعا مطرح شد: این موشک با نام  "قدر 110 " دارای برد 1800 تا 2000 کیلومتر بوده و  به گفته منابع غربی این موشک نمونه به روز رسانی شده  "شهاب 3 " بوده و مشابه موشک هدایت شونده‌ای است که در 10 اکتبر (18 مهر) بوسیله ایران آزمایش شد.


یکی از محورهای ادعای  "بیزینس اینسایدر" موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی بوده که این رسانه معتقد است این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند که البته در این زمینه می‌توان گفت که هیچکدام از مقامات لشگری و مسئولین کشور جمهوری اسلامی تاکنون ادعای مذکور را تایید نکردند.


آنچه مسلم است اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و قصد افزایش بُرد موشک‌هایش را هم ندارد، فرماندهان نظامی کشورمان بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند اما غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا در ادامه سیاست همیشگی‌اش تلاش می‌کند تا با مطرح کردن برخی ادعاها چهره ممتاز جمهوری اسلامی ایران را در منطقه غرب آسیا و جهان مخدوش کند.


موشک‌های جمهوری اسلامی هیچگاه به کلاهک هسته ای مجهز نشده  و نخواهد شد و این مورد تاکید حجت‌الاسلام و المسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهوری کشورمان و رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز بوده ؛ ضمن آنکه مقامات کشورمان اعلام کرده اند که هیچگاه به دنبال بمب اتم نبوده و نیستند.



مسئولین کشورمان بارها اعلام کردند که هیچکدام از موشک‌های بالستیک تولید شده با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و یا بدین منظور طراحی نشده‌اند و آمریکا در این پروسه به دنبال جنگ روانی ضد ایران است.



**آیا ایران موشک قاره‌پیما دارد؟

نکته دیگری که در گزارش اخیر به چشم می‌خورد این که ایران به زودی موشک دوربردی خواهد ساخت که قادر است به آمریکا اصابت کند؛ سوال اینجا است که تعریف ایالات متحده از موشک دور برد و قاره‌پیما چیست و آیا ایران چنین موشکی می‌سازد؟


در پاسخ به این سوال ؛ موشک قاره‌پیما دارای بردی تقریبا بین 6 تا 8 هزار مایل (هر مایل 1.6 کیلومتر و ناتیکال مایل 1.8 کیلومتر) بوده و جمهوری اسلامی با توجه به تعریف فوق موشک قاره‌پیما ندارد.




آیا ایران



تاکنون مسئولان ارشد نظامی کشورمان نهایت برد موشکی را 2 هزار کیلومتر (نهایتا 1300 مایل) مطرح کردند که با عدد 6 تا 8 هزار مایل فاصله دارد و یکی از دلایل درست نبودن ادعای رسانه‌های غربی مطلب مذکور است.


اگر به انواع موشک‌های سطح به سطح زمین‌پایه ایران نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم که انواع موشک‌های "سجیل"، "قیام"،‌ "قدر اف و اچ"، "فاتح 313"،‌ "فاتح 110"، "شهاب 1تا3"، "زلزال"  و ... بردی بین 250 تا 2000 کیلومتر دارند و ادعای ساخت موشک‌ قاره‌پیما توسط ایران که از سوی رسانه‌های غربی مطرح می‌گردد، خلاف واقعیت است.



**آزمایش موشک "عماد" به صورت رسمی اعلام شد

نکته دیگر در  گزارش  مذکور  طرح ادعای آزمایش موشکی در اواخر نوامبر بوده که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران در صورت انجام یا تست یک موشک زمین به زمین آن را به صورت آشکارا با رسانه‌ها در میان می‌گذارد.


برای مثال زمانی که موشک زمین به زمین "عماد" توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آزمایش شد؛ این موضوع به صورت رسمی اعلام گردید و در این پروژه پنهان‌کاری یا ترسی وجود ندارد و مطرح کردن یک آزمایش موشکی دیگر خلاف واقعیت است.



نکته دیگری که در گزارش  "بیزینس اینسایدر"  مشاهده شده تجهیز آمریکا به سامانه دفاع ضد موشکی " MKV" در مقابل موشک‌های بالستیک ایرانی بوده که البته تاکنون موفقیت سامانه‌های دفاع ضد موشکی پیشین آمریکا همچون "پاتریوت" و "تاد" در هاله‌ای از ابهام قرار داشته است.



آیا ایران

آیا ایران



در مجموع سناریوهای ایران‌هراسی آمریکا با هدف مورد هجمه قرار دادن کشورمان در مسائل منطقه و موضوعات دفاعی امنیتی بوده و رسانه‌های وابسته به آمریکا تلاش می‌کنند تا توان بازدارندگی مشروع کشورمان را در معرض سوال قرار دهند.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
با اینکه به داشته های دفاعی کشورمون و پیشرفتهای نظامی افتخار می کنم ولی با مطالعه مطالب فوق ( اگر صحت داشته باشه )، خیلی حرص میخورم. آخه چرا برخی از مسئولین ما ( چه نظامی و چه سیاسی) می ترسن از اینکه بگن : چرا ما نباید موشک قاره پیما داشته باشیم. دنیا و بخصوص کشورهای قلدر فقط زبان زور می فهمند . ما حتما باید موشک قاره پیما داشته باشیم که زمین را دور بزند اگه هم تا الآن مسئولین مربوطه به فکر نبودند ( که انشالله بودن و ساختن) خواشمندیم فرصت ها را هدر ندهند و حتما ساخت این موشکها را در دستور کار قرار بدن. مطمئنا قدرت دفاعی و نظامی، قدرت اقتصادی و رفاهی بدنبال داره . به امید ایرانی آباد ، آزاد و قدرتمند در تمام زمینه ها
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۰۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
جانم فدای ایران وایرانی خداقوت همگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
برای زدن آمریکا که هدف اصلی ایران هست موشک قاره پیما و کلاهک هسته ای غیر قابل چشم پوشی هست و شاید آمریکا میدونه ایران چنین چیزی در اختیار داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران موشک هسته ای داره و اینو امریکا و اسرائیل هم میدونه پس امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتونه بکنه تمام
Iran (Islamic Republic of)
رستم
۱۳:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
ایران حدود ۹ سال پیش موشک قاره پیمای قائم را تست کرده که در مرحله چهارم تست شهید حسن طهرانی مقدم در حین آزمایش مرحله چهارم به شهادت رسیده ، یعنی سه مرحله تست با موفقیت به اتمام رسیده.
دوم اینکه ایران محموله زیستی را سالم به خارج از جو فرستاده و سالم به زمین برگردانده ، اینها همه شواهدی دال بر طی شدن آزمایش موشک قاره پیما می باشد و چه بسا دال بر تکنولوژی کلاهک هسته ای می باشد .
البته تکنولوژی کلاهک هسته ای بسیار پیچیده و زمان بر و هزینه بر می باشد و فکر نکنم هنوز ایران به این تکنولوژی رسیده باشد اما قابلیت موشک قاره پیمای قابل حمل کلاهک متعارف را به احتمال زیاد دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۷ دی ۱۳۹۸
باید موشک قاره پیما داشته باشیم
چون الان ترامپ کشور رو تهدید کرده
چطوری باید جواب تهدیدش رو بدیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
fanikar
۲۳:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
جدای از مشکلاتی که مردم دچارهستند وایراداتی که در امور کشور داری وجوددارد اما در مورد داشتن نیروی نظامی قوی نباید درنگ کرد وبا توجه به مخارجی که درزمینه هسته ای وموشکی تاکنون شده نباید هدر رود ویاازاینجا متوقف شود وما باید موشک با برد ده هزار کیلومتر به همراه کلاهکهای اتمی داشته باشیم حتما حتی اگر با پلوتونیوم بسازیم باید این کار انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
خدا کمکتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
زنده باد جمهوری اسلامی مرگ بر آمریکا مرگ بر ال صعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
زنده باد جمهوری اسلامی مرگ بر آمریکا مرگ بر ال صعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
هر کشوری که به فناوری بالیستیک دست یابد؛ ساخت موشک با هر بردی منجمله قاره پیما برای وی غیرممکن نیست. همچنین هر کشوری چرخه سوخت هسته ای را بومی کند ساخت هر نوع وسیله ای که با نیروی هسته ای کار کند مقدور خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۷
ایران باید به موشک قاره پیما دست یابد تا آمریکا قدرت ایران را به رسمیت بشناسد و دستش کوتاه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی زنده باد دلاور مردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۶:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
ایشالا موشکی بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
امیدبه خدایه موشک بسازین که مستقیم امریکا رابزنیم بعدشم آل سعود را بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگه مردم پشت نظام باشند وگول جنگ نرم رو نخورند چن سال دیگه ایران قدرتمن ترین کشور جهان میشه اینوبهتون قول مدم. ایران کشورامام زمان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۵ دی ۱۳۹۸
فقط به خاطر قول تو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر اقتدار دلاور مردان ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۰:۱۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا قوت
Netherlands
منو چهر
۰۴:۳۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
زنده باشین خدا قوت مرگ بر آمریکا زنده باد ایران بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
خدا قوت دلی مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
نانشناس
۱۵:۳۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
درود بر نردام غیور ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
ان شاالله كه داشته باشيم خوبشم داشته باشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
انشالا که شاهد پیشرفت روز به روز ایران باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۵۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
موقعی که دانشمندان عزیز کشورمان موشکی راازمایش میکنن از شوق گریه میکنن خداوند و ائمه معصومین پشت وپناهتان باید مصداق آیه ی واعدوا لهم ما استطعتم و اشداء علی الکفار بود الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
خدا قوت به دلاور مردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
ان شا الله به زودی شاهد موشکهایی خواهیم بود که هیچ نقطه ی امنی در هیچ کجای جهان هستی برای دشمنان ایران عزیزم و همه مسلمانان وجود نخواهد داشت ....به امید روزهای نه چندان دور ...
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ان شاءالله به مددحضرت حق موشک های دوربردی خواهیم ساخت که قلب آمریکا وصهیونیسم جهانی رانشانه رود
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۰۱:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
من خودم دارم روي موشكي كار ميكنم كه نياز به بمب اتم ووو نباشه يك شليك ===باكلاهك ١٠٠كيلوگرم ....اسرائيل را با خاك يك سان ميكند .ويك موشك براي عرب هاي ال سعود ::٢موشك كافيست تا ارامش به اين منطقه باز گرددوقدرت ايران راتا قيامت فراموشن نمي كنند..قدرت تخريب اين موشك كه درست كردم برابراست با ١مليون بمب هسته اي كه امريكا در ژاپن استفاده كرد. الان ٤نوع موشك طراحي درست كردم مخصوص دشمنان ايران من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
ما باید موشکی بسازیم که وقتی امریکا ببینه از ترس جرات نکنه حرف مفت بزنه
France
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
زنده باد ایراان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
هرچه میتونید موشک بسازید خدا قوت و درود بر شهیدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
هرچه میتونید موشک بسازید خدا قوت و درود بر شهیدان
Netherlands
مهدی
۱۱:۰۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
چرا ایران موشک هسته ای ندارد
United States of America
میلاد
۰۰:۱۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
باسلام وقتی امریکاداره میگه داریم خب حتماداریم ایرانم هیچ وقت نمیادبگه داریم چون براش بدمیشه تازمان جنگ معلوم میشه داریم یانه یعنی ماازهندوپاکستان کم تریم ماایرانی هستم نژادکورش کبیر
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۹:۱۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
ایران باید به تولید پیشرفته ترین و بهترین موشک ها و سلاح های نظامی با کمک کشور هایی مانند روسیه و کره شمالی ادامه دهد
Canada
علیرضا
۱۴:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
بله که داریم شما برید ماجرای شهید شدن سردار تهرانی مقدم رو سرچ کنید میبینید که ایشان توی تست نهایی پیشرانه موشکی با برد 10000 کیلومتر با اون انفجار به شهادت رسیدند
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
امریکا اول دنبال اینه که مردم ایران دوسش داشته باشن و برن امریکا بعد که ایران زعیف شد بهش حمله کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
روسیه موشک 12 هزار کیلومتری داره پس ماهم میتونیم داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
به عزن خداوند به ان چه که خواهیم رسید میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
به عزن خداوند به ان چه که خواهیم رسید میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
به عزن خداوند به ان چه که خواهیم رسید میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
به عزن خداوند به ان چه که خواهیم رسید میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
به عزن خداوند به ان چه که خواهیم رسید میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
به عزن خداوند به ان چه که خواهیم رسید میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود شیطان اسراییل کثیف امریکای خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۰:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
اونایی که میگن نداشته باشیم حرف مسخره میزنن الان دنیا به سرعت در حال پیشرفته.. چرا نباید نداشته باشیم قاره پیما و موشک هسته ای.. اتفاقا باید داشته باشیم و قدرت نظامی خود رو افزایش بدیم چون جنگ خبر نمیده هر لحظه ممکنه دشمن قافل گیرمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ربانی فر
۲۳:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
غرور وافتخارهرایرانی
Iran (Islamic Republic of)
یاسرجهانی
۱۴:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
باخداباش پادشاهی کن.بی خداباش هیچ غلطی نمی تونی کنی.درودبـــــــــــــرمجاهدان خدا
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد وفایی
۲۰:۱۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من ایران که موشک ماهواره بر می سازه به احتمال زیاد موشک قاره پیما هم داره ولی رو نمی کنه تا یک دفعه همه رو شگفت زده کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بله که داریمممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بلی که داریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
چقدردلم می خواست داشته باشیم،خدامیدونه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
میشه گفت اگه هم ایران موشک قاره پیما داشته باشه فعلا نیازی به آزمایش نیست شاید ده یا پانزده سال دیگه آزمایش کنه خطایی بکنن تمام پایگاه های امریکا و کل اسرائیل ده دفیقه ای نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
میشه گفت اگه هم ایران موشک قاره پیما داشته باشه فعلا نیازی به آزمایش نیست شاید ده یا پانزده سال دیگه آزمایش کنه خطایی بکنن تمام پایگاه های امریکا و کل اسرائیل ده دفیقه ای نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۸:۵۴ ۲۹ تير ۱۳۹۶
زندہ بادایران ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۰۰:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
بسازيم موشک تا چشم دشمن کور شود
Germany
درود بر ایران
۱۷:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۶
آمریکا نمیتونه به ایران حمله کنه، اگه می تونست تا الان هزار بار حمله کرده بود.
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۵۷ ۱۷ تير ۱۳۹۶
من فکر میکنم خیلی وقته قاره پیما هم داریم فقط رو نکردیم. کشوری که بتونه موشک ماهواره بر بسازه این یعنی به تکنولوژی قاره پیما دست پیدا کرده. من نمیگم اینو. تکنولوژی موشکی میگه..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
درود بر خدای موشک ایران طهرانی روحش شاد یادش گرامی
United States of America
مهدی
۱۴:۱۵ ۲۴ دی ۱۳۹۵
امریکا ترسش اینه که ایران یه وقت یا یه روزی جاشو نگیره ولی باید بدونه به کوری چشم دشمنامون ایران توانایی اینو داره که امریکا که خوبه غرب رو کامل نابود کنه ایران تجربه هایی از هشت سال دفاع مقدس داره که این خودش یک امتیازه بزرگه هر کشوری که سی سال تحریم باشه وهیچ کشوری هم بهش تجهیزات نده یک روز هم دوام نمیاره ولی ایران روز به روز داره قوی تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۳۷ ۱۷ دی ۱۳۹۵
برای داشتن موشک وظیفه هر ایرانیه که تلاش کنه دولت که جای خود داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۵
حتمآ حتمآ بسازید انشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا شیطان صفت روزی می رسد که عربستان هم مثل عراق در زمان جنگ باایران نابود خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا کنه که داشته باشیم حتی بمب هسته ای چون اگه نداشته باشیم نابودی کشورمون ایران عزیز حتمی هست.
چطور ممکنه پاکستان، هند ،کره،اسراییل و ...... داشته باشند اما ما نه.
-
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
تا چشمشون دربیاد.ان شاءالله قاره پیماهم می سازیم تا واشنگتن هم می رسیم.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
فقط خواهشا اسم عربی رو موشکها مون نزارید ایران خودش یه دنیاست یه موشک به نام کوروش هم بزارید ممنون میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
وقتی عده ای به آب و خاک و ناموس این سرزمین کهن چشم دارند ما باید مجهز باشیم ما نه تنها باید موشک قاره پیما داشته باشیم حتی باید به دنبال ساخت سلاح هایی با تخریب بیشتر باشیم تا ار دشمن به ما حمله برد درس خوبی به آنه بدهیم جانم فدای میهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
روح شهیدتهرانی مقدم شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
آقاجون داریم...بهترشم داریم..به شما چه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعود شیطان اسراییل کثیف امریکای خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
درنظام طبیعت ضعیف پا مال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
سلام نظر من مگه چه عیبی داشت منتشرش نکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
ان شا الله دشمنامون از ترس خوابشون نبره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
به شكر خدا موشك هر جورشو داريم وبه ياري خداوهمت جوانهاي باغيرت وبا شرف ايران بزرگ ازاين به بعد بهترينهاشو هم ميسازيم قاره پيما كيلويي چند بگو جهان پيما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
به کوری چشم دشمنان هر ایرانی یک موشک قاره پیما است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
شما امریکاییها فعلا جلوی تروریست ،داعش، پیما را که ساخت خودتون رو بگیرید‌‌‌‌‌،نه قاره پیما ایران رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
بله ایران چندین موشک قاره پیما داردکه اسم یکیش ژنرال حاج قاسم سلیمانی هست.باید بشناسیدیش همونکه اومد نامه گذاشت روی میز رییس پنتاگون که هفت لایه امنیتی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
تعجب میکنم اگر نداشته باشیم زیرا در دنیای امروز فقط قدرت باز دارندگی وتوکل بر خدا است میتواند این مملکت را حفظ کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
ما هر چیزی که بخواهیم میسازیم .....به هیچکس از جمله آمریکا و اسراییل مربوط نیست ...ایرانی یعنی همین زیر بار ظلم نمیرویم و نخواهیم رفت ...درود بر شرف و غیرت و اقتدار ایرانی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
لبیک یا حسین لبیک یا خامنه ای خدا رو شکر فعلا موشک اسراییل پیما و آل سعود پیما داریم موشک قاره پیما هم می سازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
انشالله داشته باشیم اگه نداریم هم انشالله بسازیم.باید بتونیم از کشورمون دفاع کنیم.دفاع از کشورمون حق ماست.پس باید داشته باشیم.امریکا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
ما یک رهبر شجاع و آزاده داریم همین کافیه ،موشک قاره پیما میخیام چیکار؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
مابرای.دفاع.ازمرزوبوم.خودمان.بایستی.بهترین.کاملترین.مجهزترین.ابزار.وادوات
راداشته.باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
اگه نگران هستند حق دارن چون ایران طی همین چند سال پیشرفت خوبی کرده!اگه طبق گفته آن ژنرال به نمایندگان کنگره هشدار داده بود، ایران به زودی موشک دوربردی خواهد ساخت که قادر است به آمریکا نیز برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
ایران نشون داده که هرچی خواسته تولید کرده دست بر و بچه های صنایع دفاعی کشور عزیزمون درد نکنه
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
اگر ما این موشک هارو نداشتیم تا حالا امریکا به ایران حمله میکرد. همین چند وقت پیش عربستانی که نمی تونه یه افتابه بسازند برن رفع حاجت کنن .میگه سه ،چهار ساعته اسمان ایرانو میگیرم . ایرانم برای امنیت خودش باید داشته باشه هرچی متونید بسازید موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
با پروژه ایران هراسی به خیال باطل خودشون میخوان کاری کنن که کشورهای منطقه و جهان به چشم دشمن به ایران نگاه کنن اما خدا جای حق نشسته و میبینید که چطوری دارن برای رابطه با ایران سر و دست میشکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
دفاع در جمهوری اسلامی ایران اصل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
اصلا کی گفته که ما باید موشک قاره پیما نسازیم؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
حالا موشک قاره پیماام داشته باشیم مگه چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
نه آقا کی گفته باید به حرف امریکا گوش بدیم ایران نیاز داره که موشکی با قابلیت رسیدن به آمریکا را داشته باشد این یک بازدارندگیه اونها داشته باشند ما نداشته باشیم خیلی مسخراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
روسیه موشک 12 هزار کیلومتری داره پس ماهم میتونیم داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
به کوری چشم دشمن هرایرانی یه موشک قاره پیماس، موشک میخواهم چکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
اقا موشک قاره پیما هم بسازیم به هیچکی ربط نداره.امیدوارم در اینده ای نزدیک موشکی بسازیم که بتونه یک دور، دور کره زمین رو بزنه و بعد بخوره به هدف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
رهبری فرمودن که هسته ای بهانه ای بیش نیست...اینا باحکومت شیعه مشکل دارن
منتـــــها کـــــــــــــو گـــــــــــــوش شــــــــــــــــــنــــــــــــــــــــــوا؟؟؟'
۱۲
آخرین اخبار