صنعت باید به فناوری‌های نو مسلح شود

مدیر ارتباط صنعت و دانشگاه‌ وزارت علوم گفت: به نسبت پتانسیل بسیار بالایی که در دانشگاه‌ها داریم باید صنعت را هم به فناوری‌های نو مسلح کنیم.

فرهاد گلستانی فرد مدیر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از مقوله‌های بسیار مهم است که نه تنها مورد تاکید مسئولین بلکه مورد تاکید شخص مقام معظم رهبری می‌باشد چرا که دانشگاه‌های کشوری پتانسیل بسیار بالایی دارند و با حدود 5 میلیون دانشجو و 70 هزار هیئت علمی در دنیا بی‌نظیر است و باید سه صنعت را هم به فناوری‌های نو مسلح کنیم. 

وی ادامه داد: بنابراین این نیاز وجود دارد و راه‌ها و ساز و کارهایی که با مدل مناسبی به ایران بخورد برای ارتباط موثر این پتانسیل برای صنعت بایستی بررسی شود. 

گلستانی فرد اظهار داشت: طبیعی است که تا کنون ارتباطات زیادی با صنعت بوده است اما ما همچنان به دنبال مدلهای موثرتری هستیم که کل دانشجویان ما بیشتر درگیر پروژه‌های مشتری مدار و پروژه‌هایی که در زمینه توسعه کشور است؛ شوند. 

وی در پایان با اشاره به کیفیت برگزاری آزمون‌ها خاطر نشان کرد: ادغام آزمون‌های سراسری و آزاد زیاد مناسب نیست. هر دانشگاهی ممکن است روی حوزه‌های خاصی نظر داشته باشد و افراد خاصی را برای ماموریت ها و فعالیت‌های ویژه خود بخواهد برگزاری آزمون عمومی متاسفانه از کیفیت پایینی برخوردار است و فقط دانشجو و داوطلب اگر یکماه روی جزوه‌ها و سوالات کار کند و حفظ بماند می‌تواند قبول شود که این نشان می‌دهد که به جای یافتن مهارت‌ها به آزمون حفظیات راه پیدا می‌کنیم که متاسفانه این مسئله خوب نیست‌.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار