هکرها با استفاده از حملات DDOS به وب‌گاه یکی از سازمان‌های بزرگ ارائه‌دهنده‌ی خدمات آموزشی به دانشجویان در انگلیس، به مدت 2 روز آن را از کار انداختند.

اختلال در یکی از وب‌گاه های آموزشی انگلیسبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جنت (Janet) انگلیس، یک سازمان نیمه دولتی-نیمه خصوصی در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات شبکه‌ای و دیگر خدمات به مراکز آموزشی انگلستان است. هکرها با استفاده از حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS) توانستند دسترسی به وب‌گاه این سازمان را دچار مشکل کنند.

برخی کارشناسان اعلام کردند هکرها با استفاده از نوعی بدافزار، ابتدا رایانه‌های کاربران را آلوده کرده و سپس این رایانه‌های آلوده، درخواست‌هایی را به وب‌گاه یادشده می‌فرستادند که در نتیجه منجر به اختلال در دسترسی به آن شد.

مسئولان امنیت شبکه‌ی این وب‌گاه، سعی کردند با جلوگیری از بلاک کردن پروتکل‌های اینترنتی، از درخواست بیش از حد و غیرمجاز جلوگیری کنند. این نوع حملات معمولاً 24 ساعت طول می‌کشد، اما حمله به وب‌گاه یادشده، بیش از یک روز ادامه داشت. میزان درخواست‌های ارسال‌شده به وب‌گاه سازمان جنت، هنوز مشخص نشده است.

دانشگاه‌ها یکی از قلمروهای آسیب‌پذیر در برابر حملات هستند. انتقال خدمات آموزشی به فضای سایبر، باید همراه با تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله با چنین حملاتی باشد.

شایان‌ذکر است طبق گزارش شرکت آکامای، انگلیس؛ منبع اول حملات اختلال سرویس توزیع‌شده است. چین، آمریکا، اسپانیا و هند به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این حملات، یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های حمله است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.



سایبربان 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار