معلولیت هزاران یمنی ماحصل حملات جنگنده‌های سعودی به این کشور

حملات جنگنده‌های رژیم سعودی به مناطق مختلف یمن از حدود نه ماه پیش، موجب شده هزاران نفر از افراد غیرنظامی در این کشور دچار نقص عضو و معلولیت شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: حملات هوایی متجاوزان سعودی به مناطق مسکونی یمن علاوه بر برجای گذاشتن شمار زیادی شهید، موجب زخمی شدن بیش از صد و پنجاه هزار نفر شده است.

"ملاطف الموجانی،" خبرنگار این شبکه در صنعا در گزارشی در این باره گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده کمیته حمایت از معلولان یمن بیشتر این افراد قطع عضو هستند. این کمیته اعلام کرد از کمک به افراد معلول به علت ادامه جنگ و محاصره یمن ناتوان است.

"محمد الدیلمی،" معاون اجرایی صندوق حمایت از معلولان یمن در این باره گفت: در حال حاضر ما فقط با هیات ها و جمعیت های کمک رسانی برای کمک به افراد معلول تماس برقرار می کنیم. اما واقعیت این است که این نهادها به علت تحریم ها، کمبود سوخت و حتی کمبود امکانات قادر به ارائه خدمات به این افراد نیستند.

وی افزود: تا به امروز نزدیک به پنج هزار فرد معلول در صنعا به این مرکز مراجعه کرده اند. به نظر می رسد بیش از پانزده هزار نفر معلول در صنعا وجود دارد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار