تا اواخر دوره قاجار، جاده ای بین کرج - چالوس وجود نداشته و تنها یک مسیر خاکی و مالرو، راه دسترسی به روستاهای این منطقه را تشکیل می داده اما به گونه ای نبود که ارتباط دهنده شمال و جنوب کشور باشد. این جاده در سال 1312 مورد بهره برداری قرار گرفت.
تاریخچه ی ساخت جاده چالوس
تا اواخر دوره ی قاجار، جاده ای بین کرج – چالوس وجود نداشته و تنها یک مسیر خاکی و مالرو، راه دسترسی به روستاهای این منطقه را تشکیل می داده اما به گونه ای نبود که ارتباط دهنده شمال و جنوب کشور باشد.
این جاده در سال 1312 مورد بهره برداری قرار گرفت. از این زمان به بعد، انواع رستوران ها و واحدهای اقامتی و پذیرایی در کنار این جاده شکل گرفت و با ساخت سد امیر کبیر (سد کرج) در سال 1340 به جاذبه ها و زیبایی های این جاده افزوده شد و در اندک زمانی این جاده به یکی از تفریح گاه های مهم گردشگری ایران تبدیل شد. امروز جاده چالوس به یکی از پر تردد ترین جاده های توریستی کشور تبدیل شده است ،اما بد نیست بدانید تردد در این جاده در گذشته به این شکل نبود و چاده چالوس روزهای آرامی را سپری می کرد.
از این زمان به بعد، انواع رستورانها و واحدهای اقامتی و پذیرایی در کنار این جاده شکل گرفت و با ساخت سد امیر کبیر (سد کرج) در سال 1340 به جاذبه ها و زیبایی های این جاده افزوده شد و در اندک زمانی این جاده به یکی از تفریحگاه های مهم گردشگری ایران تبدیل شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/