تدین و قانونمداری از شاخص های انتخاب عوامل اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از شهرکرد؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری در نشست با فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان گفت: از 21 تا 25 آذر زمان انتخاب هیأت اجرایی مجلس خبرگان رهبری است.

خدابخش مرادی افزود: تدین و قانونمداری از شاخص های انتخاب عوامل اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری است که فرمانداران و بخشداران باید به این نکات توجه ویژه ای داشته باشند.

 وی، تامین امنیت برگزاری انتخابات را از مهمترین و اصلی ترین وظایف وزارت کشور دانست و گفت: مشارکت حداکثری، برقراری آرامش و نشاط در جامعه، قانونمداری، همکاری و احترام متقابل و حفظ و تقویت اقتدار نظام از سیاست های کلی وزارت کشور در برگزاری انتخابات است. مرادی تصریح کرد: مجریان قانون باید اشراف کامل و جامع بر همه قوانین را داشته باشند و از این طریق وظیفه امانت داری خود را در انتخابات به نحو احسن انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری، استفاده از امکانات اداری برای حمایت از داوطلبان را ممنوع دانست و افزود: در زمان انتخابات و دیگر مواقع، استفاده شخصی از وسایل و تجهیزات اداری ممنوع است و چنانچه تخلفی در این زمینه مشاهده شود طبق قانون با فرد خاطی برخورد می شود.

شهرستان شهرکرد (مرکز استان) براساس قانون، مجری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سطح چهارمحال و بختیاری است. استان چهارمحال و بختیاری با 9 شهرستان و ۸۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

این استان با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع مساحت معادل یک درصد از کل مساحت ایران، بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت به شمار می رود. نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری همزمان در سراسر کشور از 26 آذرماه جاری تا 2 دی و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذر تا 4 دی انجام می شود. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه 7 اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.