رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ موردی از بیماری انفلوآنزا نوع A در این استان گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا چمن  افزود:تب(بالای 38.5 درجه سانتیگراد) سرفه، گلودرد، درد عضلانی، سردرد، سرگیجه، دل درد، دل پیچه، اسهال و استفراغ از جمله علائم این بیماری است.
وی اظهار کرد: گروه های آسیب پذیر جامعه که ضریب ایمنی بدن آنها ضعیف است مانند کودکان زیر پنج سال، سالمندان بالای 65 سال، بیماری های پیوند اعضا، تنفسی،قلبی عروقی، دیابت شدید، سرطانی و زنان باردار باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا کمتر در جاهای پرتردد قرار گیرند.

وی از والدین و مدیران مدارس و دستگاه های اجرایی خواست تا برای جلوگیری از شیوع این بیماری تا یک روز پس از قطع تب دانش آموزان، کارمندان و دانشجویان را از آمدن در محل کار معاف کنند.

چمن، شستن چندین بار دست ها در طول روز، استفاده از دستمال یک بار مصرف برای گرفتن جلوی بینی و دهان هنگام سرفه و عطسه، پرهیز از روبوسی و دست دادن را از دیگر راهکارهای جلوگیری از شایع شدن بیماری انفولانزا دانست.

چمن گفت: در صورت ابتلا به انفلوآنزا باید مواردی از جمله رعایت اصول بهداشت فردی، استراحت و ماندن در منزل به مدت سه روز و پرهیز از حضور در تجمع ها مثل مدرسه را رعایت کرد.

چمن مصرف نوشیدنی ها به اندازه کافی را برای بهبود این بیماری ضروری دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از واکسن آنفولانزا برای عموم ضرورتی ندارند اما واکسن به اندازه کافی برای گروه های در معرض خطر وجود دارد.

وی بیان کرد: بیماران مبتلا به انفلوآنزا، مراقبان در منزل و بیمارستان ها باید از ماسک استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: سیستم ایمنی قوی می تواند بدن را از آسیب های جدی محافظت کند، پس عادت های بهداشتی خوب از جمله خواب و استراحت کافی، ورزش مناسب و سبک، تغذیه مناسب و استفاده از مواد غذایی متنوع مانند میوه ها، مغزهایی مثل مغز پسته و بادام و انواع گوشت ها می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

انتهای پیام /س
برچسب ها: بیماری ، آنفلوآنزا ، نوع a
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.