ایران دفاع از مردم مظلوم نیجریه و دانشمندان مسلمان آن کشور را وظیفه خود دانسته و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

ایران در دفاع از مردم مظلوم نیجریه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد

به گزارش حوزه‌ مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به  شرح زیر است:

خبر تاسف بار کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه توسط ارتش و حاکمیت آن کشور احساسات میلیون‌ها انسان آگاه به ویژه مسلمانان را در سراسر جهان جریحه‌دار کرد.

چنین رفتارهایی بیانگر اوج بی‌تدبیری نهادهای حاکمیتی در اداره و مدیریت یک کشور است و بدون شک این اقدام در شرایط کنونی که جهان اسلام شاهد به خون غلطیدن خواهران و برادران خود به دست جریان‌های تروریستی، تفکیری و سلفی است کمک و همراهی با تروریسم بین الملل معنا می‌شود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی از وزارت امور خارجه می‌خواهد علاوه بر فرا خواندن سفیر کشور نیجریه و اعلام اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام مغایر با حقوق اولیه انسان‌ها از طریق سازمان ملل و محافل حقوق بشری موضوع را پیگیری کند.

جمهوری اسلامی ایران دفاع از مردم مظلوم نیجریه و دانشمندان محترم مسلمان آن کشور به ویژه جناب آقای شیخ محمد ابراهیم زاکزاکی را وظیفه خود دانسته و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

                 
                      برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار