آیت الله سید محمد باقر شفتی از علمای بنام ایران و بنیانگذار مسجد سید اصفهان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، آیت الله سید محمد باقر شفتی از بزرگ ترین و با نفوز ترین عالمان ایران در قرن های دوازدهم وسیزدهم هجری قمری بود .

وی در سال 1175هجری قمری در روستای شفت از توابع رشت به دنیا آمد و مقدمات علوم دینی را در زادگاهش نزد پدر و دیگر علمای ان زمان فراگرفت و برای افزودن بر توشه علم و معنویت به عراق مهاجرت کرد و در امجا به درجه اجتهاد رسید.

چلونگر استاد تاریخ دانشگاه اصفهان یکی از مهمترین اقدامات این عالم را قضاوت و اجرای حدود الاهی برشمرد وگفت ماندگار ترین یادگار این عالم ساخت مسجدی با بیش از 8000 متر زیر بنا یکی از مساجد بزرگ جهان تشیع با نام مسجد سید است .

چلونگر افزود :او شاگردانی همچون آیت الله حاج جعفر آباده ای ،محمد مهدی کلباسی و سید محمد باقر خوانساری را پرورش داد و تالیفاتی چون ، تحفه الابرار من آثار الائمه الاطهار ،الزهره البارقه فی احوال المجاز والحقیقه ، شرح تهذیب الاصول علامه حلی ،رساله ای در مشتق و رساله ای در احکام شک و سهو در نماز از خود برجای گذاشت.

آیت الله سید محمد باقر شفتی سرانجام در سن 85 سالگی دیده از جهان فرو بست و پیکر شریفش در مسجد سید اصفهان به خاک سپرده شد . 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.