سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به مزایای سرشماری به‌موقع حیات‌وحش، گفت: داشتن آمارهای به‌روز در برنامه‌ریزی حفاظتی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «ناصر جعفری» اظهار کرد: سالانه سرشماری‌های متعددی از شمار حیات‌وحش استان انجام می‌شود تا مشخص شود اقدامات حفاظتی تا چه اندازه تأثیرگذار بوده است و در این شرایط می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های مناسب داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح سرشماری پستانداران منطقه خرمنه‌سر شهرستان طارم گفت: این کار از سوی کارشناسان، محیط‌بانان و نیروهای مردمی از فردا به مدت سه روز انجام می‌شود و امید می‌رود بتوانیم آمار دقیقی از تعداد پستانداران ساکن در منطقه به‌دست آوریم.

این مسئول با بیان این‌که در این فصل امکان سرشماری دقیق‌تر وجود دارد، خاطرنشان‌ کرد: هفته آینده نیز قوچ و میش‌های موجود در منطقه حفاظت‌شده انگوران از توابع شهرستان ماه‌نشان سرشماری می‌شوند و امید می‌رود با تهیه بانک اطلاعاتی جامع شرایط بهتری را برای زیست این گونه‌های نادر فراهم کنیم.

جعفری با اشاره به این‌که سرشماری امسال در منطقه خرمنه‌سر با توجه به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان حائز اهمیت است، افزود: امسال بخشی از منطقه درگیر گونه‌ای طاعون مرگبار بود که متأسفانه بر اثر آن 126 رأس کل و بز تلف شدند.
منبع: ایسنا
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار