فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: استان اردبیل در رابطه با کاهش تصادفات منجر به فوت رتبه دوم کشور را به‌دست آورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرهنگ حجت فتاحی در جلسه هماهنگی طرح زمستانی در استان اردبیل اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس‌راه استان اردبیل با مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در این زمینه از امروز شروع می‌شود که خوشبختانه در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان اردبیل حدود 21 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: استان اردبیل در رابطه با کاهش تصادفات منجر به فوت رتبه دوم کشور را به‌دست آورده است که امیدواریم با همدلی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در بحث ترافیک راه‌ها و نیز ایمنی جاده‌ها این کاهش تصادفات را در ادامه سال جاری نیز شاهد باشیم.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل افزود: هر سال با فرارسیدن فصل سرما و بارش برف، سازمان های مرتبط اقدام به برگزاری طرح زمستانی می‌کنند که امسال نیز پلیس راه استان اردبیل به کمک سایر دستگاه‌های اجرایی سعی در کاهش تصادفات جاده‌ای و نیز ارتقای ایمنی مسافرانی دارد که در محورهای مواصلاتی استان اردبیل تردد دارند که این طرح تا 23 اسفند ادامه خواهد داشت.

فتاحی تصریح کرد: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، خستگی و خواب‌آلودگی و عدم رعایت فاصله مناسب با وسیله نقلیه مقابل از جمله دلایل بیش‌ترین تصادفات در زمستان سال گذشته بوده است که امیدواریم امسال با همکاری اداره کل راه و شهرسازی برف‌روبی از سطح جاده‌های استان اردبیل به موقع انجام شود.

وی بیان کرد: پلیس راه استان اردبیل در این طرح 53 خودرو با 257 نفر از پزرسنل خود را در جاده‌های استان اردبیل مستقر می‌کند که در کنار پلیس نیز سازمان راهداری و حمل ونقل، هلال احمر، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و امدادگران مجاز خودرو نیز در این کار پلیس را یاری می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.