مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز با انتقاد از وابستگی اقتصاد کشور به نفت گفت: ما باید به جای استخراج نفت و تزریق درآمدهای حاصل از آن به اقتصاد داخلی، استعدادهای نخبگان را کشف کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جهانگیری در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان افزود: علم باید به عمل تبدیل شده و بتواند نیازمندی های کشور را در تمامی حوزه ها رفع کند.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری یک تفکر است نه فضای فیزیکی همچون ساختمان، ادامه داد: اگر روح کریدوری منطقه ویژه به آذربایجان‌شرقی و به خصوص تبریز دمیده شده و عناصر مربوطه از لحاظ نرم افزاری به یکدیگر وصل شوند بسیاری از مشکلات موجود  حوزه های علمی، صنعتی و .. در قالب منطقه ویژه علم و فناوری رفع خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه رشته هایی که در دانشگاه ها ایجاد می شود باید در رفع نیازمندی های استان موثر باشد ابراز کرد: به عنوان مثال در لوازم خانگی، صنایع غذایی و .. از مهم ترین قطب های کشوری هستیم ولی متاسفانه آن چنان که باید و شاید به فناوری آن ها دسترسی نداریم.

وی همچنین بر لزوم هم افزایی و هماهنگی بین تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف اهداف منطقه ویژه علم و فناوری تاکید کرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.