رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ائتلاف با اعتدالگرایان، شرط ورود به مجلس آینده خواهد بود.

محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: ائتلاف، شرط پیروزی در انتخابات اسفندماه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که  پیش‌بینی  شما درباره اینکه اکثریت مجلس دهم در اختیار کدام یک از جریانات سیاسی خواهد بود، اظهار داشت: پاسخ این سوال سخت است؛ چرا که گروههای سیاسی هر کدام دارای ضریب نفوذی در کشور هستند و اینکه چه گروه‌ها و احزابی اکثریت مجلس را تصاحب می کنند، بستگی به ضریب نفوذ هر کدام از آنها خواهد داشت.
 
هاشمی افزود: میزان رای آوری و ضریب نفوذ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات هر کدام به طور تقریبی 20 درصد است در حالیکه این ضریب برای  اعتدالیون نزدیک به 40درصد است لذا با توجه به شانس بالای اعتدال‌گرایان، جریانی که با اعتدالیون ائتلاف کند شانس بیشتری برای ورود به بهارستان خواهد داشت.
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه هر کدام از دو جریان سیاسی با احتساب اعتدالیون، خود را پیروز انتخابات می‌دانند، تصریح کرد: در نگاه کلی اکنون در کشور سه جناح وجود دارد که از میان این سه، اعتدال‌گرایان دارای شانس و اقبال بیشتری نسبت به دو جناح دیگر هستند.

وی ادامه داد: جریان اعتدال‌گرا یک جریان مستقل بوده و وابسته به اطلاح‌طلبان یا اصولگرایان نیست اما ممکن است در انتخابات با یکی از جریانات سیاسی ائتلاف کنند که این مسئله با وابستگی تفاوت دارد.
 
هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی احتمال ائتلاف اعتدالیون را با کدام یک از جریانات بیشتر می‌دانید، اظهار داشت: بنده بارها گفته‌ام هر جریانی که خواهان پیروزی در انتخابات است، باید با یک جریان دیگر ائتلاف و با یک لیست واحد در انتخابات شرکت کنند که در شرایط حال حاضر سیاست کشور، به نظر می رسد جریان اعتدالی به اصلاح‌طلبان نزدیکتر بوده و ائتلاف با این جریان محتمل است.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره حضورش در انتخابات یا حمایت احتمالی از یک لیست اظهار داشت: بنده هیچ برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات به عنوان داوطلب را ندارم و در کنار هیچ لیستی هم نخواهم بود.


       برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار