رییس مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه گفت:محقق های این مرکز تا کنون حدود 400 مقاله آی. اس.آی (ISI) و حدود 10 مقاله علمی و پژوهشی را در مراکزعلمی جهانی به چاپ رسانده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ عبادی همزمان با هفته پژوهش گفت: در سال جاری دراین مرکز علمی 121 طرح برای تحقیق مطرح و مصوب شده که محقق ها پس از انجام پژوهش های خود آن را به صورت مقاله جهت چاپ در مجله های معتبر بین المللی ارایه می کنند.

وی اظهارکرد: مقاله های چاپ شده بیشتر در زمینه های سیاه چاله ها، فیزیک خورشید، نسبیت عام و گرانش، پلاسمای فضایی، ماده تاریک، نجوم ذره ای کیهان شناسی، ستارگان نوترونی و تاریخ علم نجوم است.

رییس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه با اشاره به اینکه این مرکز از سال ٨٢ فعالیت علمی و پژوهشی خود را آغاز کرده است، یادآور شد: محقق های این مرکز تا کنون حدود 400 مقاله آی. اس.آی (ISI) و حدود 10 مقاله علمی و پژوهشی را در مراکزعلمی جهانی به چاپ رسانده اند.

عبادی ادامه داد: کتاب های منظومه شمسی و سیاره های فراخورشیدی، درآمدی بر کیهان شناسی نوین، سیاه چاله ها، گنجینه فرمول های کلیدی ریاضی و فیزیک و آشنایی با بخش تاریک کیهان از جمله کتاب های تالیف شده پژوهشگرهای این مرکز است.

مرکز نجوم و تحقیقات اختر فیزیک مراغه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بهره گیری از اعضای هیات علمی خارجی و داخلی در زمینه های مختلف علم نجوم فعالیت دارد.

این مرکز از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی که در داخل و خارج از کشور در زمینه نجوم انجام می شود و طرح های بین المللی فضایی و زمینی حمایت می کند.

تربیت نیروی انسانی در زمینه های پژوهشی و آموزشی، تلاش برای درخشش علمی با استفاده از چاپ مقاله ها برای تازه ترین موضوع های نجومی و انعقاد قرارداد برای اجرای طرح های بین المللی از برنامه های این مرکز است.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.