دور رفت بیست و نهمین دوره لیگ برتر والیبال که از 29 مهرماه آغاز شده بود، یکشنبه با قهرمانی پیکان به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان کشور یادواره 200 شهید والیبالیست با حضور 12 تیم از 29 مهرماه آغاز و بعد از برگزاری 11 هفته، دور رفت این رقابت ها با قهرمانی پیکان به پایان رسید.

تیم های شهرداری ارومیه، بانک سرمایه، شهرداری تبریز، متین صالحین ورامین، ثامن الحجج خراسان، سایپا، آرمان ورزشی اردکان، کاله مازندران، بازرگانی جواهری گنبد، آلومینیوم المهدی هرمزگان و گوهر کویر زاهدان دیگر تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند که در پایان دور رفت در جایگاه های دوم تا دوازدهم قرار گرفتند.

در دور رفت لیگ برتر والیبال 66 دیدار برگزار شد که تیم پیکان با 10 برد بهترین عملکرد از نظر تعداد پیروزی داشت و تیم های شهرداری ارومیه و بانک سرمایه نیز 9 برد و دو شکست را تجربه کردند. تیم گوهر کویر زاهدان تنها تیم لیگ برتری است که در دور رفت هیچ بردی به دست نیاورد و 11 شکست تجربه کرد.

30 دیدار دور رفت لیگ برتر والیبال برابر با 45 درصد بازی ها با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید، 20 مسابقه برابر با 30 درصد رقابت ها با نتیجه سه بر یک پایان یافت و 16 جدال تیم ها (25 درصد) نیز در پنج ست فاتح میدان معرفی شد.

تیم های پیکان، بانک سرمایه و شهرداری تبریز به ترتیب با 6، 5 و 4 برد سه بر صفر رتبه های اول تا سوم بیشترین برد با اقتدار را در دور رفت لیگ برتر والیبال در پرونده خود ثبت کردند. شهرداری ارومیه نیز شش پیروزی سه بر یک به دست آورده است که در این داده آماری بی رقیب است.

در دور رفت لیگ برتر والیبال 250 ست مسابقه برگزار شده است که میانگین ست هر مسابقه 3.8 می شود. تیم والیبال سایپا آمار بیشترین ست بازی را در اختیار دارد که 48ست مسابقه داده است که در نیمی از آنها (24ست) فاتح میدان بوده و در نیمی دیگر مغلوب شده است. تیم والیبال پیکان 40 ست مسابقه داده است که با پیروزی در 30 ست و تجربه ناکامی در 10 ست در رتبه نخست بیشترین ست برده قرار دارد. تیم گوهر کویر زاهدان نیز با 33 ست باخته در رتبه آخر این داده آماری است که تنها دو ست پیروز میدان بوده است.

12 تیم شرکت کننده در لیگ برتر والیبال مردان در 66 دیدار دور رفت 11 هزار و 84  پوئن به دست آوردند که میانگین پوئن هر دیدار 167 می شود. میانگین پوئن هر ست دور رفت لیگ برتر والیبال نیز 44 پوئن است.
تیم والیبال سایپا که شش مسابقه خود را در پنج ست به پایان رسانده است، با کسب 1061 پوئن در 11 دیدار خود، عنوان بیشترین پوئن کسب شده در این رقابت ها را در اختیار دارد. البته این تیم در همین 11 دیدار خود 1033 پوئن به حریفان خود داده است.

دور برگشت مرحله مقدماتی بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران از جهارشنبه دوم دیماه آغاز می شود و تا چهارشنبه 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت تا هشت تیم برتر این رقابت ها به مرحله پلی آف صعود کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار