مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: عملیات هرس زمستانه با هدف تقویت و آراستگی درختان و درختچه‌های معابر سطح شهر آغازشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،عرفان فتحی گفت: به همت واحد فضای سبز مناطق سه‌گانه، هرس زمستانه درختان معابر، میادین، بلوارها و بوستان‌های سطح شهر آغاز شد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم شهرداری، عملیات هرس زمستانه و بهاره با رعایت اصول فنی نسبت به ساماندهی فضای سبز و واکاوی درختان و درختچه‌های سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سنندج بیان کرد: با توجه به کاشت انواع درختان جنگلی در سال‌های گذشته از جمله افرا، زبان گنجشک، نارون، سپیدار، بید و غیره در سطح شهر، لازم است این درختان از نظر رشد تاج و ریشه متناسب با محیط شهر و همجواری با ساختمان‌ها و ابنیه‌ها به شدت کنترل و هرس شوند.

وی افزود: عملیات هرس و بازپیرایی زمستانه درختان به منظور آزادسازی خطوط انتقال برق جهت جلوگیری از قطع برق، زیباسازی و جوان سازی شاخه‌های خشک و آفت زده، کنترل حجم تاج، کنترل ارتفاع درختان، ایجاد دید مناسب ترافیکی، جلوگیری از هرس‌های خودسرانه و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوا کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درخت است.

فتحی با اشاره به اولویت بندی معابر از اصلی به فرعی، گفت: انجام عملیات هرس، موجب افزایش طول عمر درختان، ارائه خدمات مؤثر، نیاز آبی کم و حجم سبزینگی متناسب با نوع و سن درختان می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.