استاندار کردستان رقابت در جامعه اسلامی را همراه با رعایت اخلاق دانست و گفت: ما نیز بر اساس قانون عمل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در نشست با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی با موضوع انتخابات، در سالن شهدای دولت استانداری، گفت: وحدت، یعنی همه در راستای حفظ منافع ملی نظام و مردم حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب ما مردمی‌ترین انقلاب دنیا است، گفت: در نظام ما تعارضی میان اسلامی بودن و مردمی بودن وجود ندارد و همواره هم به تعدد انتخابات و هم حضور مردم در انتخابات افتخار کرده‌ایم.

استاندار کردستان میزان مشارکت مردم در انتخابات پس از گذشت 37 سال از عمر انقلاب را بالا ارزیابی کرد و افزود: مشارکت مردم تأیید و حمایت از نظام است.

زاهدی با اشاره به وجود چند رکن در انتخابات، گفت: مجریان و ناظران اولین رکن هستند و مهمترین مسئله‌ای که باید آنها به آن توجه داشته باشند، این است که نوع عملکردشان به گونه‌ای باشد تا موجب جلب اعتماد مردم شود.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مردم و نیز احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: این احزاب قادر به جهت‌دهی به مردم بوده و چون هنوز تحزب در کشور عملیاتی نشده است، لذا هر دوره از انتخابات باید گامی در راستای پررنگ کردن نقش احزاب باشد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه همه می‌خواهیم انتخاباتی سالم و بر اساس قانون و رقابتی و با مشارکت حداکثری داشته باشیم، گفت: نظام اسلامی به معنای نظام اخلاق است و باید در هر دوره انتخابات به سمت اخلاقی‌تر شدن جامعه حرکت کرد.

زاهدی ابا بیان اینکه قانون در خصوص تبلیغات پیش از آغاز مهلت مقرر، مسکوت مانده است، گفت: فضای انتخاباتی با تبلیغات در مدت محدود زمان انتخابات، ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از جناح‌های مختلف در هیئت بازرسی متشکل از بازرسان وزارت کشور و استانداری حضور دارند، گفت: با تشکیل میز احزاب به دلیل آنکه محل تمرین تعامل سیاسی است، موافق هستم اما با وجود طرح این مسئله در وزارت کشور، هنوز عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.